FANDOM

Święty Mikołaj (ur. 1836, zm. 5.12.2052) - miły, sympatyczny grubas, z długą, białą brodą, w dniu 6 grudnia regularnie, co roku rozwoził grzecznym dzieciom prezenty saniami, ciągniętymi przez stado reniferów. Przez większą część swojego życia mieszkał w Laponii.

Jego śmierć ciągle owiana jest mgłą tajemnicy. Wiadomo na pewno, że został on zastrzelony w Ziemiach Północnych. O dokonanie zbrodni podejrzewa się rezydenta nieistniejącej już moskiewskiej mafii. Wg świadków zdarzenia oddał on 2 strzały w kierunku Mikołaja, gdy ten wyszedł nad ranem z norweskiej restauracji "Miklwe-Hakelfe" i zbliżał się do swojego srebrnego Mercedesa S900, stojącego na parkingu.

Pierwszą oficjalną wersją wydarzeń był jednak wypadek. Według tej teorii, Mikołaj miał zginąć postrzelony zabłąkaną kulą niemego, norweskiego myśliwego. Z wielu względów zmieniono ją jednak na bardziej wiarygodną - mordercę psychopatę. Utrzymywana przez pewien czas wersja została odwołana tuż po świętach. Równolegle zaczęły się masowe akcje policji kryminalnej, mające na celu zatrzymanie wszystkich członków północno - środkowego kartelu moskiewskiej mafii.

Polska prokuratura, mimo intensywnego śledztwa, nie udowodniła Świętemu Mikołajowi przemytu broni do Ameryki Południowej. Dlatego też najprawdopodobniej jego zabójstwo było jednak skutkiem porachunków "Moskwy" z wciąż istniejącą mafią boliwijską.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki