FANDOM

Żona dla Eskimosa - akcja przeprowadzona przez Ministerstwo Narodu w lipcu 2054 roku w celu zapobieżenia katastrofie demograficznej na Grenlandii, a także zakończenie haniebnego procederu molestowania fok przez Eskimosów.

Przyczyny Edytuj

W latach poprzedzających akcję dał się zauważyć drastyczny spadek liczby zawieranych małżeństw na Grenlandii. Jak wynikało z raportu Ministerstwa Narodu, w tym protektoracie Wielkiej Rzeczypospolitej na jedną kobietę przypadało 12 mężczyzn.

Nad Grenlandią zawisło realne widmo katastrofy demograficznej, ponadto ekolodzy co rusz podnosili rwetes, że foki są molestowane przez miejscowych Eskimosów.

Cel akcji Edytuj

Celem akcji było znalezienie kobiet, które chciałyby osiedlić się na Grenlandii i wyjść za samotnych Eskimosów.

Problemy Edytuj

Koordynatorem całej akcji był Arnold Kloc, który od początku zgłaszał ogromne problemy ze znalezieniem chętnych na terenie WRP. Żadna kobieta nie dała się skusić wizji posiadania własnego igloo i kilkunastu par futer. Wyjątkiem była obywatelka Landów Niemieckich, Brunhilda Pashtett. Jednak po zaprezentowaniu jej zdjęcia wodzowi Eskimosów, ten zagroził wypowiedzeniem wojny domowej.

Kandydatki z USAEdytuj

To, co nie przekonało obywatelek WRP, okazało się aż nazbyt kuszące dla mieszkanek innej części świata. Akcję postanowiono przenieść na teren USA, gdzie spotkała się ona z natychmiastowym odzewem.

Masowa histeria Edytuj

Chętnych do wyrwania się z dziur pokroju Waszyngtonu czy Nowego Jorku było tak wiele, że Amerykanki ogarnęła prawdziwa histeria. Dziesiątki tysięcy kobiet wyruszyły ze swoich miast kierując się na północ. Z terytorium amerykańskiego stanu Kanada kursowały nielegalnie małe stateczki przemycające kobiety na wyspę. W najgorętszym okresie Ministerstwo Wojny musiało wysłać na północny Atlantyk kilka okrętów wojennych, żeby położyć temu kres. Nawet jednak i to nie zniechęciło kobiet. Były gotowe na wszystko, żeby tylko wyprzedzić konkurentki. Niektóre próbowały przepłynąć lodowate Morze Labradorskie wpław - po prostu stały na urwistym brzegu i rzucały się do wody jak lemingi.

Rozwiązanie Edytuj

Aby unormować sytuację, postanowiono zorganizować specjalną komisję, która wybrała najlepsze kandydatki na żony dla Eskimosów. Przez kilka tygodni członkowie komisji pracowali w pocie czoła, aby w końcu dogłębnie poznać wszystkie kandydatki i wybrać spośród nich najodpowiedniejsze dla mieszkańców Grenlandii.

Nagrody Edytuj

W nagrodę za swoją ciężką pracę każdy z członków komisji dostał po grenlandzkim Orderze Kwadratowego Igloo. Swoją wdzięczność wyrazili też obrońcy praw grenlandzkich fok.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki