FANDOM

StyczeńEdytuj

6

Największy w historii IV Rzeczpospolitej napad na bank. Zrabowano 320 000 złotych. Sprawców ujęto po 4 godzinach od zdarzenia.

10

Badania wykazały, że World Trade Center II, wybudowane przez firmę NeoTech jest odchylony od pionu. Polska obiecuje pomoc.

11

Protest 172 ze 194 operatorów sieci komórkowych przeciwko przyznawaniu nowych częstotliwości. Ostatni tak duży protest, w którym stroną było MI.

14/15

Zatrzymanie grupy 114 emigrantów z Wielkiej Brytani. To największa próba nielegalnego przekroczenia granic Wielkiej Rzeczpospolitej od kilku lat.

15

W wyniku ataków lotniczych Wojska Polskiego przestaje istnieć flota turecka.

18-19

Zniszczenie mostu łączącego Cypr z Turcją. Cypr zjednoczony.

27

Zatwierdzenie nowego podziału terytorialnego WRP przez Radę Najwyższą. Przestał on być aktualny po kilku miesiącach z powodu ciągłego powiększania terytorium kraju.

LutyEdytuj

11

Minister Spraw Zagranicznych Rzeszy - Skaggelthon von Thotte, złożył oficjalną wizytę w Warszawie.

13

NeoTech prezentuje na Światowych Targach NanoTechnologii w Poznaniu zabawkę idealnie imitującą niemowlę. Nieoceniona pomoc dla przyszłych mam.

17

Premiera Windows 8000.

MarzecEdytuj

12

Zaprezentowanie przez firmę NeoTech nowego procesora NeoTech Intel 7Thz "Silesia"

17

GUST przeprowadza Powszechny Spis Ludności 2053. Przestał on być aktualny po kilku miesiącach z powodu ciągłego powiększania terytorium kraju.

Kwiecień Edytuj

20

We wrocławiu zostało założone Stowarzyszenie Reform Naukowych.

MajEdytuj

10-23

Negocjacje Finlandii w sprawie przyjęcia jej do WRP.

14

Rada Najwyższa uchwala ustawę o internecie, gwarantującą każdemu użytkownikowi swobodny, nielimitowany i bezpłatny dostęp do internetu na łączach indywidualnych minimum 64Mb/s.

16

Obsadzenie garnizonu w Watykanie przez Polskie Korpusy Inwazyjne.

17

Zestrzelenie dwóch śmigłowców Kanadastanu w rejonie wschodniego wybrzeża USA przez polskie samoloty bojowe.

Spór o Watykan kończy się żądaniem Rady Najwyższej przyłączenia terenów Watykanu do Polski.

20

Podjęcie decyzji przez Radę Najwyższą o uruchomieniu mostu powietrznego pomiędzy USA i WRP.

21

Reprezentacja Polski pokonuje 8:1 drużynę Manchesteru United w ostatnim meczu przygotowawczym przez MŚ.

24

Zakończenie 62 edycji Big Brothera, wygrywa 24 letnia prostytutka z Nowosybirska.

25

Rozpoczęcie Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Krakowie.

CzerwiecEdytuj

4

Podczas Mundialu wygrywamy z Koreą 14:0.

Na wystawie Polagra w Poznaniu zaprezentowany zostaje olbrzymi kogut - mierzy ponad 180 cm i waży 350kg.

5

Zmasowany atak Chińskiej Republiki Ludowej na Polskę. W rejon konfliktu wysłano III i IV Polski Korpus Inwazyjny oraz Armię "Persja".

I Polski Korpus Inwazyjny prewencyjnie atakuje Indie.

Masakra w Centrum Handlowym "Claff", czołg PT-914 "Huragan" zabija kilkadziesiąt osób, nie udaje sie ustalić sprawców. Jest to jedna z większych porażek Policji.

7

Przenosiny Stolicy Apostolskiej do Wadowic. Wadowice wyłączone spod administracji WRP. Jan Paweł IV entuzjastycznie witany.

9

Odnalezienie przez polską ekspedycję naukową posągu Andrzeja Leppera w Afryce.

10

Podczas Mundialu wygrywamy z Portugalią 17:2.

14

Podczas Mundialu wygrywamy z USA 31:0

16

Tragedia na Politechnice Wiedeńskiej. Student podejrzany o ściąganie podczas egzaminu detonuje taktyczny ładunek jądrowy własnej konstrukcji. Są tysiące ofiar. Ogłoszona zostaje Żałoba Narodowa.

18

Otwarcie akt CAR dotyczących Andrzeja Leppera. Okazuje się, że był on islamskim terrorystą.

19

Bezwarunkowa kapitulacja Indii pod naporem Armii "Persja". Indie strefą okupacyjną.

20

Polska zostaje Mistrzem świata w Piłce Nożnej po raz czwarty z rzędu, po tym, jak gry odmówiły Meksyk, Anglia, Brazylia i Niemcy.

III Polski Korpus Inwazyjny wkracza do Pekinu. Faktyczne zakończenie wojny z Chińską Republiką Ludową. W trakcie walk zginęło 4 - 5 tys. Polaków i ok.42 mln Chińczyków.

21

Wypowiedzenie Wielkiej Rzeczpospolitej wojny przez Burkina Faso. Zapowiedź inwazji na nasz kraj.

Zespół Ich Troje wydaje kolejną płytę - A.D. 31.

23

Dwa myśliwce kosmiczne typu Kopernik M-2 zostały zniszczone na obszarze Polskiej Przestrzeni Kosmicznej.

26-30

Działania zaczepne wobec Izraela, prowadzone przez Marynarkę Wojenną.

26

Poprawka do Ustawy o Języku Polskim, określająca oficjalne tytuły Rzeczypospolitej.

Zniszczenie Kosmicznej Stacji Dokującej Kopernik przez 3 000 rakiet wystrzelonych przez nieznanego przeciwnika. Ministerstwo Informacji oficjalnie przyznaje, że przeciwnik posiada bardziej zaawansowaną technologię.

Projekt Ministerstwa Informacji, skierowany do Rady Najwyższej o zniesieniu końcówki .pl w adresach internetowych.

27

Po przyłączeniu Indii i Chin indeksy WIG500 i WIGBioTech wzrosły średnio około 5%. Rekordowy poziom indeksów giełdowych od 2039 roku.

Ministerstwo Narodu zakazuje sprzedaży brytyjskich papierosów "My First Cigarettes", skierowanych do dzieci.

28

Szwedzka Królewska Akademia Nauk przyznaje Nobla w dziedzinie literatury 90-letniemu obywatelowi WRP, Jackowi Cyganowi.

28/29

Na centrum Kotliny Kongo został zrzucony przez bombowiec B-82 "Orzeł" ładunek termojądrowy. Niebezpieczeństwo ze strony tamtejszych plemion zostało zażegnane.

Kanadastan atakuje USA. Ginie Prezydent kraju. Polska oficjalnie przyznaje, że ze względu na ilość prowadzonych działań nie jest w stanie pomóc sojusznikowi.

29

Otwarcie kolejnej linii metra warszawskiego. Dziennie podróżować ma nią ok. 15 mln mieszkańców.

LipiecEdytuj

29 VI - 7

Trwają walki USA z Kanadastanem. Straty po obu stronach sięgają dziesiątek tysięcy zabitych. Dowództwo amerykańskie prosi Polaków o przejęcie dowodzenia. Do USA zostają skierowane trzy Polskie Korpusy Inwazyjne.

7

Wypadek polskiego autokaru w prowincji Frankreich, należącej do IV Rzeszy Niemieckiej. Pomimo dachowania nie ma rannych.

8

Ministerstwo Narodu zapowiada wprowadzenie Nowej Matury od roku 2053. Pierwsze próby jej wprowadzenia zostały podjęte w 2002 roku.

9

Rada Najwyższa ogłasza stan wojny z IV Rzeszą Niemiecką. Polscy piloci potwierdzają, że nieznanym przeciwnikiem w Polskiej Przestrzeni Kosmicznej są Niemcy. Na granicę polsko-niemiecką zostaje wysłany II Polski Korpus Inwazyjny.

Przecieki z Ministerstwa Wojny o powołaniu I Dywizji Paranormalnej, która walczyć ma w innych wymiarach.

10-17

Stolica IV Rzeszy przeniesiona do Brna.

17-10 VIII

Oblężenie Berlina przez II Polski Korpus Inwazyjny.

17

Zauważenie Niezidentyfikowanych Obiektów Latających (NOL) nad Klewkami.

18

Generalne Poruszenie (dawn. strajk) w stoczni promów kosmicznych "MACIERZ 1". Pracownicy protestują przeciwko zbyt wysokim zarobkom.

27

Powstanie Rzeczpospolitej Obojga Narodów na konferencji pokojowej w Waszyngtonie.

Kolejny zamach terrorystyczny w Izraelu, ginie dwieście kilkadziesiąt osób.

27-30

Wyzwolenie Vancouver przez III Polski Korpus Inwazyjny. Kanadastan zostaje Stanem Kanada - 52 stanem USA. Do Toronto przybywa Papież Jan Paweł IV.

SierpieńEdytuj

4

Otwarcie XL Letnich Igrzysk Olimpijskich w Olecku, które zostały zakończone 18 sierpnia.

8

Powstanie TVP8 Wiadomości, przeniesienie do niego większości programów informacyjnych.

10

II Polski Korpus Inwazyjny oraz Armia "Odra" wkraczają na ulice Berlina. Wojsku Polskiemu brakuje sił na dalsze zajmowanie terytoriów IV Rzeszy. I Polski Korpus Inwazyjny przerzucany jest drogą powietrzną do Berlina.

Odbywa się 25 pokaz lotniczy w Wilnie.

11

Polska Flota Wojenna zaatakowana przez Kriegsmarine w okolicach Azorów. Po raz pierwszy nasza flota odpowiada kontratakiem. Zawsze atakowała pierwsza.

25-4 IX

Powódź w paraliżuje niemiecką obronę. Wojsko Polskie gotowe do zajęcia dalszych części kraju.

28

Polskie Korpusy Inwazyjne docierają na przedmieścia Monachium.

30

Uspokojenie sytuacji w Berlinie. Wojskowe Służby Bezpieczeństwa zapanowały nad stanem chaosu.

31

Zaprezentowanie Nieinercyjnego Odpestkawiacza Arbuzów.

WrzesieńEdytuj

1

Rada Najwyższa uchwala kolejny symbol Rzeczypospolitej. Jest nim Sztandar Zwycięstwa.

Nowy rok szkolny rozpoczyna ponad 400 mln dzieci i młodzieży.

3

CAR podaje odnalezione informacje o Osamie ibn Ladenie - okazał się być homoseksualistą i wielkim miłośnikiem motyli.

4

Ministerstwo Wojny oficjalnie podaje, że zakończono wszystkie testy nowych Bojowych Maszyn Kroczących typu Mech.

6

Premiera filmu Trzynasty Wojownik Olafa Lubaszenki. Pierwszy film od kilku lat nakręcony z żywymi aktorami.

12

Polska 17. Kompanię Strzelców Podhalańskich zaatakowana w południowych Alpach Niemieckich przez oddział SS. Z 48 żołnierzy ginie 34. Zabijają ok. 300 żołnierzy wroga. "Polskie Termopile".

16

Rada Najwyższa Rzeczypospolitej została oficjalnie zobowiązana przez Narody Zjednoczone do natychmiastowego rozprawienia się z Saddamem II. Powstaje plan operacji "Huta Szkła".

Oddział koncernu NeoTech - NeoTech Sports prezentuje nowy sprzęt dla skoczków narciarskich. Mogą oni teraz być wystrzeliwani spod skrzydeł odrzutowców.

Skandal związany z nową puszką Coca-Coli, wprowadzoną przez nowego właściciela - Koncern Mazowszanka.

Skandal w Danii, związany z projektami nowych banknotów z roznegliżowanymi kobietami.

CAR ujawnia prawdę o Michale Wiśniewskim. Okazał się być szpiegiem, homoseksualistą, wielbicielem death metalu oraz fanatycznym wyznawcą szatana

20-27

Manewry NATO w Polsce, przeprowadzane w Prowincji Moskiewskiej.

16-27

Izrael zajmuje Egipt. 24-godzinne ultimatum Ministerstwa Wojny.

29

Ministerstwo Dobrobytu dementuje pogłoski o planach wybudowania mauzoleum byłego ministra finansów, Grzegorza Kołodki.

PaździernikEdytuj

1

Burkina Faso stawia w stan najwyższej gotowości swoje wojska. Ich jedyna łódź podwodna wypływa w stronę Gibraltaru.

Premiera Microsoft Windows CEMeNT.

13-14

Wybory samorządowe we wszystkich częściach WRP.

21

Polskie Korpusy Inwazyjne gotowe do ataku na Izrael.

21-22

Tragedia w Buenos Aires. W wyniku nieudolnej akcji odbicia zakładników z opery przez argentyńskie służby specjalne ginie ok. 9 000 ludzi. Żaden zakładnik nie przeżył.

25

W 10 rocznicę wydarzeń w Irkucku Rada Najwyższa uchwala ustawę o uznaniu broni elektrowiązkowej za broń całkowicie zabronioną.

29

Początek wojny polsko - izraelskiej. Chirurgiczne ataki taktycznymi głowicami atomowymi.

Awaria podgrzewanych chodników w Krakowie.

ListopadEdytuj

2

Skandal w Korei Południowej z udziałem urzędników Ministerstwa Narodu. Podczas kolacji zostaje im podany szczeniaczek zapiekany w chlebie.

VerbaBasf, odział firmy NeoTech rezygnuje z produkcji dyskietek 3,5.

Wygrywamy towarzyski mecz z USA 3:2. Po raz pierwszy naszych reprezentantów zastąpiły ich żony.

3

Pierwszy polski żołnierz ginie w Egipcie. Umiera na zawał serca.

4

Zespół Boys wydaje nową płytę - "Zadowoleni?!?".

4-11

Pokaz wystawy "Historia i sukces" w warszawskiej galerii "Propozycja".

5

Pierwsze słowa eksperymentalnych sadzonek z programu hodowlanego "przyjazne rośliny".

Ministerstwo Narodu ogłasza koniec darmowych badań wzroku. Wszyscy obywatele WRP mają doskonały wzrok.

6

Burkina Faso zdobywa materiały rozszczepialne. Zapowiedź skonstruowania bomby atomowej.

Ekstraklasa Rodzin Polskich (ERP) proponuje założenie przez każdą parę "Dzienniczków Małżeńskich". Rada Najwyższa proponuje delegalizację ERP.

14

Mecz Polska - Reszta Świata. Gramy ustawieniem 1-0-0-10, przeciwnicy 1-7-5-2.

15

Ultimatum Burkina Faso. Zapowiada odstąpienie od inwazji pod warunkiem wpuszczenia ich inspektorów na teren WRP.

16

V Polski Korpus Inwazyjny wkracza do Kopenhagi po nieudanych negocjacjach akcesyjnych. Mieszkańcy witają naszych żołnierzy kwiatami. Powstaje Powiat Duński jako część Ziem Odzyskanych.

17

Próba odpalenia rakiety z ładunkiem jądrowym na terytorium Burkina Faso. Ginie 62 000 000 osób, w tym 6 agentów polskiego wywiadu. Burkina Faso i jej mieszkańcy przestali praktycznie istnieć.

21

Fiat 196p ME zwycięża ogólnoświatowe GrandPrix w Warszawie.

26

W TVP zostaje wyemitowany dokument atakujący Radio Maryja HRS i Ojca Dyrektora. Temu ostatniemu zarzuca się przejście na chrześcijaństwo.

27

Odnalezienie łodzi podwodnej Burkina Faso w okolicach Islandii. 17 burkińskich członków załogi występuje o azyl.

W Wiedniu, na Światowej Wystawie Bielizny zaprezentowano projekt ergonomicznego biustonosza. Miseczki zastępuje imitacja dłoni.

28

Powstaje Oś zła, na którą składa się IV Rzesza Niemiecka, Japonia i Meksyk.

30

Śmierć francuskiego przywódcy - Lionela Chouraca. Jego dłoń wystawała nagiego odbytu.

Polacy wygrywają na Mistrzostwach Świata w Skokach Narciarskich. Zajmują pierwsze 30 miejsc.

GrudzieńEdytuj

1

Publikacja sondażu nt. wiedzy o WRP. Wyniki wskazują na niedoinformowanie prowincji. Ministerstwo Informacji i Ministerstwo Narodu zapowiadają "odpowiednie" działania.

3

Koniec manewrów V Polskiego Korpusu Inwazyjnego. Naczelnik Państwa Polskiego zachwycony nowo utworzonym Korpusem.

4

Drogowcy po raz kolejny zaskakują zimę.

8

Rada Najwyższa uchwala nowy symbol narodowy: Orła Zwycięskiego, zwany również Walecznym, Tryumfującym lub Częstochowskim.

15

Zakończenie negocjacji akcesyjnych z Australią i Nową Zelandią. Ich wstąpienie do Wspólnoty Narodów Wielkiej Rzeczypospolitej zapowiedziane na 2053 rok.

16

Zarząd Radia Maryja Hard Rock Station ogłasza, że złożył do Departamentu Nadzoru Mediów wniosek o przydzielenie częstotliwości na nowy program telewizyjny.

17

Skandal w Powiecie Czeskim. Fundusze przeznaczone przez Ministerstwo Wojny na nowy myśliwiec wielozadaniowy zostały zdefraudowane.

24

W Petersburgu, w Pałacu Zimowym odbyło się przyjęcie wigilijne wydane przez Naczelnika Państwa Polskiego.