FANDOM

Abdullah Abdullah ben Abdullah ibn Abdullah vel Ab.jpg

Zdjęcie zamachowca zrobione przez jednego ze świadków

Abdullah Abdullah ben Abdullah ibn Abdullah vel Ab - terrorysta z Egiptu pochodzenia arabskiego, który 4 maja 2061 dokonał nieudanego zamachu na Naczelnika Państwa Polskiego.

Przebieg zamachuEdytuj

O godzinie 14:30, wóz pancerny z Naczelnikiem na pokładzie opuścił teren odbudowywanego Pałacu Naczelnikowskiego. Żbik Naczelnika wyjechał przez bramę, i skręcił w Krakowskie Przedmieście z zamiarem obrania kursu na Częstochowę, gdzie Naczelnik miał uczestniczyć w uroczystym otwarciu nowej akademii wojskowej. Kiedy wóz rozpędził się do prędkości 120 km/h, uderzyła w niego rakieta odpalona przez Abdullaha, powodując odbicie na około 30 cm. Zamachowiec znajdował się na dachu pobliskiej kamienicy.

Skutki zamachuEdytuj

Zamachowiec przy odpaleniu rakiety nie wytrzymał odrzutu i spadł na ziemię. Przy próbie ucieczki został ujęty przez żołnierzy Biura Ochrony Rady Najwyższej. Terrorysta został pozwany za zniszczenie mienia (zderzak wozu pancernego). Ambasada egipska stwierdziła, że nie ma nic wspólnego z zamachem i natychmiast pozbawiła go praw obywatelskich, z prawem do oddychania na terenie Arabskiej Republiki Egiptu włącznie.

Ofiary zamachuEdytuj

Po zajściach przy owej feralnej kamienicy, około 200-250 osób dostało niekontrolowanego ataku śmiechu, który trwał przez ok. pół godziny. Maniakalny śmiech, okazał się śmiertelny dla dwóch studentów. Pierwszy zmarł po ok. 15 minutach śmiechu, drugi zaś po około pół minucie. U pierwszej ofiary, lekarze zdiagnozowali atak serca wywołany nadmiernymi skurczami. Drugi poszkodowany zmarł na skutek zadławienia się kebabem. Studentom nie udzielono pomocy, gdyż zauważono ich dopiero, gdy wszyscy przestali się śmiać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki