FANDOM

Deyna.jpg

Czy w dzisiejszych czasach księża katoliccy mają monopol na czczenie piłkarskich legend?

Afera Deyny - nazwa afery, która wybuchła 8 listopada 2061 roku w Wielkiej Rzeczpospolitej w sprawie zawłaszczenia sobie wizerunku legendarnego piłkarza, Kazimierza Deyny przez Kościół Katolicki.

Początek afery Edytuj

Sprawa rozpoczęła się od zespołu Dżordan, który nagrał utwór „Legenda Deyny”. Jak oświadczyli członkowie zespołu, chcieli oddać swoistego rodzaju hołd najbardziej znanemu mieszkańcowi ich metropolii – Starogardu Gdańskiego. Jedna ze scen teledysku, który został nakręcony do wyżej wspomnianej piosenki wzbudziła wiele kontrowersji. Możemy w niej zobaczyć księdza kościoła katolickiego całującego portret Deyny. Po publikacji teledysku natychmiast pojawiły się głosy o przywłaszczaniu sobie legendy Kazimierza Deyny przez hierarchów katolickich. Do stolicy apostolskiej w Wadowicach przybyli przedstawiciele oraz wierni innych religii, sekt, m.in. wyznawcy Miecia oraz czciciele FRUGO i ateistów by oprotestować uzurpację mitu wielkiego polskiego piłkarza. Wśród protestujących znaleźli się także ekolodzy, którzy z przyzwyczajenia przyłączyli się do protestów.

Święte członkostwo Deyny Edytuj

Oliwy do ognia dolewał też fakt członkostwa Deyny w Poczcie Dziesięciu Świętych Polskiej Piłki, który został ogłoszony przez dawną stolicę apostolską, Watykan, w 2047 roku. Oficjele oraz wyznawcy innych religii i ateiści zdali sobie sprawę, że ów poczet jest stricte katolicki i po obwołaniu katolicyzmu siedliskiem dyskryminacji rozpoczęli niezwykle żywiołową debatę o religijnej dyskryminacji.

Tłumaczenie Jana Pawła IV Edytuj

Papież Jan Paweł IV uspokoił całą sytuację, wygłaszając, do tłumów protestujących, orędzie, w którym zapewnił, że kościół katolicki nigdy nie miał zamiaru przywłaszczać sobie sportowych legend. Zaznaczył też, że miłość do polskich sportowców powinna łączyć wszystkich ludzi, nie zaś dzielić.

Problemy twórców teledysku oraz zespołu Dżordan Edytuj

Twórcy teledysku, przed zabraniem ich na przesłuchanie przez funkcjonariuszy MI, zarzekali się, że kontrowersyjna scena była wynikiem niefortunnego przeoczenia. Co ciekawe, członkowie zespołu Dżordan także zostali zabrani na przesłuchanie ze względu na krążące plotki jakoby początkowo tekst ich piosenki zawierał słowa większy od starosty, wójta, prezydenta, a nawet Naczelnika. W oficjalnej wersji utworu „Legenda Deyny” wzmianki o Naczelniku nie ma.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki