FANDOM

Amerykańska Flota Orbitalna (w skrócie AFO) - została utworzona na początku 2058 roku w głębokiej tajemnicy przed światem. Miał to być początek nowej ery w relacjach polsko-amerykańskich i stworzenie podstaw do amerykańskiej ekspansji kosmosu. Jest to jedno z wielu marzeń i celów władz USA.

Kręgosłupem AFO miały być stare i wysłużone krążowniki klasy Galeon, które w PMG zaczęły być sukcesywnie zastępowane przez krążowniki klasy Galeon II. Amerykanie wprowadzili jednak na statkach szereg innowacji - min. system łączności niewykorzystujący fal radiowych, oraz teleskop pokładowy, będący również elementem wyżej wymienionego systemu.

Struktury AFO nie zostały jeszcze w pełni wykształcone z uwagi na problemy budżetowe państwa. Wiadome jest, że AFO, w przeciwieństwie do Polskiej Marynarki Gwiezdnej, będzie osobnym rodzajem broni z własnym niezależnym dowództwem.

PMG zobowiązała się udzielić doków dla okrętów do czasu zbudowania przez Amerykanów własnej bazy oraz przeprowadzenia niezbędnych kursów dla marynarzy i oficerów.

Niestety w dniu 14 lipca 2058 roku Amerykanie stracili pierwszy okręt z serii jaką mieli otrzymać w skutek niewyjaśnionego wypadku.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki