FANDOM

Antygrawitacja - zjawisko, w którym przedmiot umieszczony w polu grawitacyjnym danego ciała (np. ziemskim) nie reaguje na nie, a porusza się nie w kierunku środka tego ciała, lecz właśnie w drugą stronę. Naukowcy z firmy NeoTech osiągnęli w ostatnich latach 2054 znaczące sukcesy w okiełznaniu tego zjawiska, choć pracowano nad projektem od lat 30-tych XXI wieku.

Pierwszym poważnym eksperymentem w tej sprawie było zrzucenie kota z kromką chleba z masłem na grzbiecie (wiadomo - kot zawsze spada na cztery łapy a kromka chleba z masłem spada masłem w dół). Z pewnych przyczyn (kot zlizywał masło) zrezygnowano z tego pomysłu, a zastąpiono go dwoma kotami złączonymi grzbietami. Osiągnięto pierwsze sukcesy. W zastosowaniach praktycznych stosuje się jednak kwas izomasłowy, który jest łatwiejszy w użyciu i bardziej przewidywalny niż koty.

Pierwszym pojazdem wykorzystującym antygrawitację jest Polonez Newton, lecz najbardziej spektakularnym zastosowaniem tego zjawiska jest Poznań, gdzie dzięki antygrawitacji nad ziemią lewituje cała dzielnica, która aż do 2057 roku utrzymywała się na potężnych filarach.

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki