FANDOM

Behemot

Behemot na głębokości peryskopowej

Behemot (okręt podbetonowy typu Behemot) - pierwszy na świecie okręt podbetonowy, zdolny przemieszczać się pod wodą, w ziemi, glinie, granicie, betonie i "takich małych gumowych piłeczkach, w których bawią się dzieci", opracowany przez polskich naukowców i wojskowych.

Pierwszy prototyp okrętu został zaprezentowany podczas wyzwolenia Paragwaju przez Wojsko Polskie w 2054 roku. Jego kolejne modele opracowywane są w ramach supertajnych programów "Edi800" oraz "Protobułgar". Najnowsze Behemoty, VI już generacji, płynąc pod asfaltem na głębokości peryskopowej nie pozostawiają na swej drodze zgliszcz.

Wszelkie szczegóły techniczne dotyczące Behemota objęte są ścisłą tajemnicą. Nieoficjalnie wiadomo tylko, że jego maksymalna prędkość w betonie niezbrojonym to 12 węzłów (ok.20 km/h). Z uwagi na możliwość ewentualnych zniszczeń załoga ma zakaz używania peryskopu w terenie zabudowanym.

Behemoty używane są w akcjach wojskowych wszędzie tam, gdzie potrzebny jest element zaskoczenia. Wspomagają też akcje cywilne, przykładowo zabezpieczają ulice nadmorskich miast podczas wakacyjnego szczytu urlopowego.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki