FANDOM

Birma
800px-Flag of Myanmar.svg 720px-State seal of Myanmar.svg
Dewiza: Siyinqaba (Jesteśmy twierdzą)
Azja płd.-wsch.
Język urzędowybirmański
StolicaNaypyidaw
Ustrój polityczny monarchia konstytucyjna
Głowa państwa
Powierzchnia678 500 1 km2
Liczba ludności50 137 000 (styczeń 2061)
Gęstość zaludnienia74 osób/km2
Jednostka monetarnakiat
Strefa czasowaUTC +6:30
Hymn państwowyGba Majay Bma
Kod ISO 3166MM
Domena polnetowa.mm
Kod samochodowyMYA
Kod telefoniczny+95
Birma (Myanmar) - kraj w Azji nie utrzymujący stosunków dyplomatycznych z naszym państwem. Wraz z Wietnamem uznaje się za hegemonów Azji. Stolicą państwa jest Naypyidaw (Kiedyś: Rangun).

HistoriaEdytuj

Od dłuższego czasu Birma wraz z Wietnamem chcę dojść do Polski poprzez wywoływanie kryzysów. W roku 2058 Birma napadła na Laos walcząc z nimi oraz Wietnamem. W 2038 Birma próbowała jako pierwsza na świecie dojść do naszego państwa. W maju roku 2058 przez państwo przeszedł huragan, który zabił 10 000 ludzi, porywając dach nad głową milionowi mieszkańców.

W 2059 birmańskie wojsko pojawiło się w Prowincji Wschodniej w celu podbicia Wielkiej Rzeczpospolitej. Akcja się nie powiodła, a całe zamieszanie było związane z Norwegią, która nie chciała przyjąć 26-letniego mięsa. W 2060 roku Birma nie przystąpiła do Koalicji Azjatyckiej (założona przez Wietnam, Laos, Kambodżę i Tajlandię). Kilka dni później po tym wydarzeniu Birma zwróciła się do Wielkiej Rzeczpospolitej w celu okazania niezadowolenia związanego z przemytem ogórków z Kamczatki.

GospodarkaEdytuj

Birma to jeden z najbiedniejszych państw na świecie. Podstawowymi materiałami budowlanymi są folia i tektura. Podstawową czynnością kobiet jest polowanie na szczury i rodzenie dzieci.

WojskoEdytuj

W Birmie żołnierze walczą maczetami, plastikowymi butelkami i kamieniami. W użyciu posiadają również czołgi (przestarzałe, na benzynę, gdyż nie są zasilane poprzez uran lub paliwo rakietowe). Jeńcy z Wielkiej Rzeczpospolitej otrzymują salę z lodówkami, telewizorami, pralkami, golarkami i barkiem.

CiekawostkiEdytuj

  • Za 1 000 000 000 złotych można wyjść z więzienia.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki