FANDOM

Bitwa na Wyspach Alandzkich
Czas: grudzień 2059
Miejsce: Wyspy Alandzkie
Przyczyna: walka o wpływy między Dziadkiem Mrozem a klonami Św. Mikołaja
Strony Konfliktu
klony Św. Mikołaja Dziadek Mróz
Dowódcy
klon Świętego Mikołaja Dziadek Mróz
Starucha Zima
Straty
24 klony św. Mikołaja Starucha Zima

Bitwa na Wyspach Alandzkich walki, prowadzone na Wyspach Alandzkich w grudniu 2059, między Dziadkiem Mrozem, wspieranym przez swoją konkubinę - Staruchę Zimę, a klonami Świętego Mikołaja.

Przyczyna walkEdytuj

Na wyspach, jeszcze przed śmiercią Świętego Mikołaja, regularnie dochodziło do spotkań między oboma osobnikami. Ustalali oni tam swoje strefy wpływów - Święty Mikołaj roznosił prezenty dzieciom oraz handlował narkotykami i ludźmi w Europie i Amerykach, Dziadek Mróz obejmował swym zasięgiem Azję, gdzie oprócz oddawania podarków przemycał broń. Feralnego grudniowego dnia jeden z klonów Świętego Mikołaja oraz Dziadek Mróz pokłócili się o wpływy w Afryce i Australii.

PrzebiegEdytuj

Najpierw otworzyły ogień klony Świętego Mikołaja ukrywające się w lesie. Dziadek Mróz, używając worka prezentów jako tarczy, wycofał się na pobliskie wzgórze. Tam czekała na niego Starucha Zima. Oboje dzielnie bronili się przed przytłaczającą liczebnie przewagą wroga, ale Mikołajowie podchodzili coraz bliżej. Dziadek Mróz w końcu zdecydował się na desperacki krok i odpalił ładunki wybuchowe, które mieli dostać żołnierze z 1. Brygady im. Tadeusza Kościuszki. Był to koniec starcia.

WynikEdytuj

Zginęło dwudziestu czterech św. Mikołajów oraz Starucha Zima. Dziadek Mróz prawdopodobnie uciekł z miejsca walki (jego ciała nie odnaleziono).

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki