FANDOM

Botswana - nieistniejące już państwo w południowej Afryce. Obecnie istnieje na jego dawnych terenach Prowincja Kalahari. Jeden z członków-założycieli UA.

HistoriaEdytuj

Państwo uzyskało niepodległość od Wielkiej Brytanii w 1966 roku. W czasie swej niespełna stu letniej historii Botswana początkowo spełniała dość wysokie jak na Afrykę standardy demokracji (prawdopodobnie tu należy szukać przyczyn jej upadku). Po początkowym rozwoju gospodarczym, szczególnie na przełomie wieków, związanym z wydobyciem diamentów, Botswana popadła w kryzys gospodarczy, który systematycznie rujnował państwo. W latach '40 XXI wieku doszło do serii zamachów stanu, które skutkowały wybuchem krwawej wojny domowej, zakończonej w 2050 roku, z powodu skończenia się krajowych zapasów amunicji. Wybrano wtedy rząd jedności narodowej, który próbował ratować tragiczną sytuację w kraju. Przeprowadzono szereg nieudanych reform, które pogrążyły kraj w jeszcze większym kryzysie. 8 grudnia 2059 Botswana została jednym z założycieli UA. Podczas kryzysu w Polskiej Afryce Południowej Botswana przyjęła polskich buntowników z Johannesburga. Wystosowane przez stronę polską żądania wydania nieposłusznych obywateli skutkowały inwazją Zimbabwe na Botswanę, i utworzenia na jej terenie Prowincji Okupacyjnej UA (8 luty 2060). Był to faktyczny koniec funkcjonowania państwa.

Zasoby CAREdytuj

Zgrzyty w UA

Więcej z Fandomu

Losowa wiki