FANDOM

Choszczno (niem.: Arnswalde; ang.: Choszczno City) – miasto leżące na granicy Macierzy i Ziem Odzyskanych, siedziba powiatu choszczeńskiego. Miasto leżące wokół jeziora Klukom. Według danych z 2052 r. liczba mieszkańców przekroczyła 20 tys. osób.

Walory turystyczneEdytuj

Dziurex.JPG

Siedziba firmy "Dziurex" w dzielnicy Resiakowo

Miasto skupia w sobie siedziby firm najlepszych producentów mydła, np. "Polskie Szare Mydło". Przemysł chemiczny doprowadził do rozpuszczenia mydła w miejscowym jeziorze Klukom, nazywanym "Wielką Wanną". Sytuacja ta przyciąga turystów z całego świata do "oczyszczenia ciała i duszy". I jak głosi reklama jednej z firm: "Zapraszamy do Choszczna - tu umyć się można!!!"

W mieście znajduje sie również Małe Muzeum III RP oraz główna siedziba producentów prezerwatyw marki Dziurex. Działa tu prężnie także Zakon Półobrót wyznawców "czaknorizmu" i szkoła sztuki walk.

GospodarkaEdytuj

Miasto od kilkunastu lat znajduje się na niechlubnej liście miast z największym garbem budżetowym, co więcej, z każdym rokiem ten garb stale rośnie. Władze miasta starają się zapobiec temu katastrofalnemu zjawisku, starając się wpompować nadwyżki w Stany Zjednoczone. W związku ze swoją sytuacją miasto korzysta ze specjalnego planu pomocy, polegającego na odbieraniu mu części środków przez Skarb Państwa.

DzielniceEdytuj

  • Centrum
  • Dałntałn
  • Południowe Klukom
  • Północne Klukom
  • Stargardzka Center
  • Staszicawood
  • Choszczno Wschód
  • Resiakowo
  • Północne Osiedle
  • West Side Grunwald

Więcej z Fandomu

Losowa wiki