FANDOM

Czelabińsk
Prowincja Kraj Karski
Powiat czelabiński
Dewiza miasta Ku Atomowej Przyszłości
Liczba ludności 7 847 551
Powierzchnia 2443km2
Gęstość zaludnienia 3212 osób/km2
Prawa miejskie 1787
Położenie 55° 19′N 61° 17′E
Strefa czasowa UTC +5

Czelabińsk - stolica i największe miasto Kraju Karskiego zamieszkiwane przez 7 847 551 mieszkańców (stan na 2061). Ważny węzeł transportowy w tej części świata.

HistoriaEdytuj

Miasto rosyjskie do 2063 roku. W przeszłości często nawiedzane anomaliami pogodowymi głównie w postaci deszczu meteorytów przynoszącymi straty materialne oraz wśród ludności. Miasto posiada również wysokie zasoby energii pod ziemią powodujące m.in. podwyższone promieniowanie elektromagnetyczne.

W 2064 roku Jurek Owsiak rozpoczął tu LXXII Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Przemysł Edytuj

Czelabińsk jest głównym ośrodkiem wydobycia rudy żelaza i uranu w Kraju Karskim, dzięki połączeniu kolejowemu do portu Dikson możliwy jest transport tychże surowców do Macierzy. Istnieją trzy duże kopalnie meteorytów. Dobrze rozwinięty ciężki przemysł maszynowy.

Instytucje i EdukacjaEdytuj

W mieście istnieje kilka uniwersytetów jednak najważniejszym instytutem nauki jest zamiejscowy wydział Badań Meteorytów oraz Elektromagnetyzmu Ziemskiego Departamentu Kolonizacji Kosmosu.

Mieszkańcy, fauna, floraEdytuj

Prawie 94% mieszkańców stanowią Rosjanie, 6% to Polacy. Mieszka tutaj również trzech Cyganów. Słynnym mieszkańcem jest nieznany z imienia i nazwiska cyrkowiec, który w roku 2033 wytresował swojego węża zbożowego by ten służył jako łom.

W okolicach Czelabińska oraz w samym mieście występuje wiele endemitów, m.in czelabiński chomik czy czelabińska stonka ziemniaczana.

Miasta PartnerskieEdytuj

Sosnowiec

Więcej z Fandomu

Losowa wiki