FANDOM

Departament do spraw Ekspansji - jeden z oddziałów Ministerstwa Wojny, zajmujący się długofalowym przystosowywaniem wyzwolonych prowincji do standardów Wielkiej Rzeczpospolitej, a także wytyczaniem kierunków dalszego rozwoju terytorialnego państwa.

Pierwotnie oddział ten został powołany jako Departament Kolonizacji i Ekspansji, w celu organizowania techniczno - społeczno - gospodarczego nowo wyzwolonych części świata. W 2052 została z niego wydzielona część 'kolonizacyjna' i powstał Departament do spraw Tymczasowej Okupacji.

Urzędnicy tego Departamentu wkraczają zaraz po pracownikach Departamentu do spraw Tymczasowej Okupacji. Kontynuują oni pracę swoich poprzedników, budując infrastrukturę i łącząc ją z już istniejącą. Rekrutują nowe kadry urzędnicze spośród miejscowej ludności, czym zaskarbiają sobie jej przychylność.

Drugim zadaniem tego oddziału jest wytyczanie kierunków przyszłego rozszerzenia granic Polski na Ziemi, a zwłaszcza (z powodu zajęcia większości planety przez WRP), poza nią. W realizacji tego zadania intensywnie pomaga Polska Marynarka Gwiezdna, dostarczając informacji o możliwych i niemożliwych fizycznie kierunkach ewentualnego rozszerzenia granic.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki