FANDOM

Świerczki

A takie niepozorne chuchro...

Dies irae, właśc. Picea dies irae (z łac. Dzień gniewu) - gatunek świerku, dzieło inżynierii genetycznej. Drzewo posiada szyszki będące taktyczną bombą jądrową, których detonacja następuje poprzez zapalnik barometryczny. Gdy świerk osiąga wysokość 2 metrów, następuje wybuch.

HistoriaEdytuj

Picea dies irae został stworzony przez Bobo Diulaso Wagadugu jr., profesora z dziedziny transgeniki i byłego wiceprezydenta Burkiny Faso. Niepozorne drzewko zostało wysłane leśnikowi Eugeniuszowi Miłodrzewskiemu, który zamówił sadzonki z katalogu Mały Przyrodnik. Obecnie panuje przekonanie, iż Diulaso Wagadugu jr., który ukrywał się od dwóch lat przed Służbami Wywiadowczymi WRP, został zwerbowany przez służby specjalne SATO, które zagwarantowały mu możliwość odwetu na WRP, po tym jak jego kraj rozpłynął się w kłębach dymu i pary wodnej.

Wybuchowa natura drzewka została odkryta przez naukowców ze stacji badawczej Instytutu Stosunków Międzyroślinnych i Powiązań Transgenicznych w Pcimiu Dolnym. Podejrzenia naukowców wzbudził kwiatostan rośliny oraz szybkie tempo wzrostu i wysiewania, niespotykane w rodzimych gatunkach. Ponadto, nowy gatunek świerka Picea dies irae zaczął wypierać z terenów leśnych rodzime gatunki świerka Picea abies i Picea pungens. W pewnym momencie, nowy świer pokrył powierzchnię WRP na obszarze 300 ha.

NiebombaEdytuj

Naukowcy przeprowadzili intensywne badania nowego gatunku, które ujawniły prawdziwą naturę kwiatostanu świerka. Niepozorna szyszka okazała w rzeczywistości taktyczną bombą jądrową zdolną zniszczyć obszar wielkości 1 km2. Dodatkowo, Niebomba wyposażona jest w zapalnik barometryczny nastawiony na wysokość 2 m, co w praktyce oznacza, że detonacja Niebomby miałaby miejsce w przypadku osiągnięcia przez świerk tejże wysokości.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki