FANDOM

Elwro Tur 4000 - komputer firmy Elwro, produkowany od stycznia 2058 roku, spełniający głównie rolę konsoli do gier. Do masowej sprzedaży wprowadzony w lutym.

W Elwro Tur zastosowano siedem działających równolegle kart graficznych N-Wizja G-Siła z modułem Matejko trzynastej generacji. Moc obliczeniową dla całej jednostki zapewnia macierz 32 procesorów Intel Hard-Core (każdy z procesorów taktowany jest zegarem 662TH/z i posiada 256 rdzeni) współpracujących z ośmio megabitową pamięcią Unitra Czad o pojemności 1PB (1024TB) i ujemnych czasach dostępu. W komputerze zainstalowano dodatkowo 4 procesory Intel chłodzone ciekłym azotem, których jedynym zadaniem jest zapewnienie rozsądnej wydajności pracy pod systemem Windows Asta La Vista.

Producent nie sprecyzował pojemności dysku twardego. W systemie zwracany jest jedynie symbol nieskończoności, a inżynierowie Elwro twierdzą, że nawet wykonanie kilkudziesięciu lokalnych kopii Polnetu nie jest w stanie zbliżyć nas do wykorzystania choćby połowy dostępnej przestrzeni.

Kolejnym, ciekawym rozwiązaniem jest system zapobiegający eksplozji płyty głównej podczas intensywnego grania. Wbudowana w jednostkę pompka betonu zalewa cementem przegrzany element odcinając tym samym dostęp powietrza tworząc mały, betonowy sarkofag.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki