FANDOM

Bociek.jpg

Lądujący na lotnisku pod Inowrocławiem "Bociek"

F-12 "Bociek" - ściśle tajny myśliwiec przechwytujący wykorzystywany przez Skrzydło Obrony Powietrznej i lotnictwo morskie V Polskiego Korpusu Inwazyjnego. Jego tajność polega na tym, iż poza kilkoma konstruktorami i obsługą niektórych lotniskowców nikt go do tej pory nie widział. Możliwe to jest dzięki najnowszej technologii produkcji stopów metali całkowicie pochłaniających światło.

W chwili obecnej w służbie polskiej armii jest około 8 000 "Boćków" co jednak trudno jednoznacznie stwierdzić, gdyż ciężko jest zliczyć coś, co jest ściśle tajne i dodatkowo tego nie widać. Wiadomo jednak o 250 sztukach zamówionych na początku 2054 roku i dostarczonych po kilku miesiącach.

Do tej pory "Boćki" wsławiły się operacjami bojowymi m. in. podczas I Wojny Totalnej oraz walk z Bardzo Rewolucyjną Armią Ludowo Wyzwoleńczą Która Wyzwoli Chiny A Może Nawet Okolice.

Maszyna wydawała się nie do pokonania aż do wojny z Zimbabwe w 2061 roku. Armia tego kraju wymyśliła sposób na pokonanie "Boćków" - rozpyliła w powietrzu atrament, który oblepił samoloty, czyniąc je widzialnymi. Wtedy już walka stała się wyrównana. Szacuje się, że polskie siły powietrzne straciły około 100 sztuk F-12.

Bociek atramentowy.jpg

Bociek po oblaniu atramentem.

O innych działaniach myśliwca wiadomo bardzo niewiele.

Minister Informacji ostrzega: dociekliwość albo zdrowie - wybór należy do ciebie.

W walce kołowej "Bociek" okazał się nieco mniej zwrotny, cięższy, ale też lepiej uzbrojony i opancerzony od zimbabweńskiego ASB-1 "Stalowego Ptaka". Na razie nie jest planowane budowanie nowych myśliwców.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki