FANDOM

Ferrari - włoska marka samochodów sportowych. W chwili obecnej koncern produkuje dwa modele pojazdów: Ferrari Burdello Bum Bum GT oraz Ferrari Mama Mia 320GTS.

Historia Edytuj

Lata 1947 - 2018 Edytuj

Firma Ferrari założona zostało w 1947 roku przez Enzo Ferrari, utytułowanego kierowcę wyścigowego, których od 1929 roku prowadził własną stajnię wyścigową Scuderia Ferrari. Początkowo przedsiębiorstwo świetnie radziło sobie na światowym rynku - samochody marki Ferrari stały się synonimem luksusu oraz niepowtarzalnego stylu. Na przełomie XX oraz XXI wieku głównym udziałowcem marki była inna włoska firma samochodowa - Fiat. W roku 2018 firma Ferrari targana nieustannymi kłopotami finansowymi w końcu zdecydowała się zawiesić działalność.

Czasy współczesne Edytuj

Ferrari na rynek motoryzacyjny powróciło dopiero 25 czerwca 2059 roku za sprawą Mario Pizzerino, Włocha, który po przeprowadzce do Macierzy, dorobił się małego garbu budżetowego dzięki eksportowi bułek na hamburgery i hot-dogi do USA. Pizzerino zdecydował się zainwestować cały zdobyty majątek w odbudowę historycznej marki. Obecny personel tworzą wyłącznie Polscy inżynierowie.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki