FANDOM

Fotka z Wakacji - nazwa akcji rozpoczętej 28. lipca 2061 roku, przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, mającej na celu zachęcić kierowców do szybkiej i niebezpiecznej jazdy.

Idea akcji Edytuj

Akcja opiera się na założeniu, że kierowca wolno jadący to kierowca znudzony. Kierowca znudzony to kierowca czerpiący mniej radości z życia. To z kolei może pociągnąć za sobą krytykowanie bieżących wydarzeń politycznych, czy komentowanie sytuacji ekonomicznej kraju. W interesie Polski leży zatem jazda szybka, czasem na granicy ryzyka. W końcu nawet w razie wypadku kierowca traci co najwyżej pieniądze konieczne do kupna nowego samochodu.

Zasady akcji Edytuj

Rozbudowaniem Fotki z Wakacji jest system punktów przyznawanych za wybitne osiągnięcia. Na przykład jazda krętą górską drogą z prędkością powyżej 200km/h daje więcej punktów niż jazda z tą samą prędkością po autostradzie.

Cały system jest dość skomplikowany, za pomocą specjalnych wzorów przeliczana jest prędkość, liczba zakrętów, szerokość drogi, etc. Istnieją także dodatkowe bonusy, jak gorsza widoczność lub zaśnieżona nawierzchnia (to ostatnie występuje zwykle zaledwie kilka minut, zanim pojawią się pługi).Najwięcej punktów daje jazda bez świateł, z wyłączonymi wycieraczkami, podczas nocnej ulewy. Premiowane jest także wyprzedzanie na zakręcie lub przed wzniesieniem oraz inne zachowania podnoszące poziom adrenaliny.

Za odpowiednią ilość punktów kierowca otrzymać może nagrodę. Co miesiąc wyłaniani są także rekordziści danej trasy, rekordziści prędkości średniej oraz maksymalnej. Aby rywalizacja wyłaniała rzeczywistych mistrzów kierownicy, za wypadnięcie z trasy lub spowodowanie kolizji przyznawane są punkty ujemne.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki