FANDOM

Grecka tragedia - odbywające się w Kraju Greckim wielotysięczne demonstracje antyrządowe, objęte oficjalnym patronatem Ministerstwa Informacji oraz III Polskiego Korpusu Inwazyjnego. Zamieszki wybuchły 30 czerwca 2061 roku.

Przygotowania Edytuj

Do niespodziewanego przez nikogo wybuchu protestów przygotowywano się skrupulatnie przez kilka tygodni. W telewizji prowadzono kampanię informacyjną, wolontariusze zbierali podpisy obywateli chętnych do wzięcia udziału w manifestacjach, a sklepy stojące w strefie zaplanowanych rozruchów wyposażono w dodatkowe towary do zagrabienia.

Inicjatywa Edytuj

Akcja Grecka Tragedia powstała z inicjatywy grupki kilku obywateli, którzy chcieli w ten sposób wesprzeć państwo. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców bardzo południowej Macierzy, funkcjonariusze służb bezpieczeństwa mieli możliwość przećwiczenia kilku wariantów przywracania spokoju w regionie, czyli pacyfikacji różnego typu wichrzycieli, od ekologów i szczypiornistów zaczynając, a na powstańcach narodowych kończąc.

Zakończenie Edytuj

Termin wygaśnięcia rozruchów wyznaczono 2 lipca, gdy po spaleniu ratusza miejskiego w Atenach do pomocy policji wysłane zostało wojsko. Minister Informacji oświadczył także, że w ramach akcji wyznaczono piętnaście tysięcy ochotników, którzy zostali zatrzymani za działania antypaństwowe.

Skutki Edytuj

Akcja Grecka tragedia zakończyła się katastrofalnym w skutkach sukcesem finansowym. Setki tysięcy turystów, chcących zobaczyć największe kontrolowane zamieszki (na drugim miejscu nadal utrzymuje się Marsz Niepodległości z 2011 r.) w historii XXI wieku, zasiliło budżet powiatu greckiego miliardami złotych.

W efekcie niezadowoleni Grecy, wyszli, tym razem bez oficjalnego patronatu państwa, na ulicę, by zaprotestować przeciw nadmiernemu wzrostowi gotówki.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki