FANDOM

Radziejowski.jpg

Hieronim Radziejowski

Hieronim Radziejowski (ur. 15 maja 2015 roku, zm. 17 sierpnia 2060 w Lhasie) - polski żołnierz, polityk i buntownik. Jeden z przywódców rebelii tybetanskiej.

Początek kariery Edytuj

W 2040 ukończył z wyróżnieniem szkołę oficerską w Lublinie. Po kilku latach pracy w sztabie w Warszawie Radziejowski został skierowany do III PKI. Po raz pierwszy znalazł się na polu bitwy w 2052 roku, gdy dowodził jednym z batalionów zajmujących Danię. Dwa miesiące później przesunięty do II PKI w stopniu pułkownika brał udział w walkach na terenie IV Rzeszy. Ranny w czasie bitwy o Berlin, został skierowany do Wojskowych Służb Bezpieczeństwa, w których szybko awansował na stopień hetmana polnego.

Hetman Edytuj

W czasie pierwszej wojny totalnej pełnił funkcje sztabowe. Pierwsze problemy służbowe hetman Radziejowski miał w 2055 roku. Po zamachu stanu, w wyniku którego do władzy doszedł II Naczelnik, hetman złożył rezygnacje, uzasadniając ją "powodami politycznymi". Za namową przełożonych i kolegów za sztabu zdecydował się jednak pozostać w armii na stanowisku administratora wojskowego Ziem Odzyskanych. W lipcu 2058 przeniesiony do Prowincji Chińskiej, gdzie objął dowodzenie nad stacjonującymi tam jednostkami III PKI. Na miejscu hetman związał się z dwoma buddyjskimi mnichami z Lhasy, w wyniku czego przyjął buddyzm i przeniósł swoje biuro do Tybetu. W styczniu 2060 roku miał dowodzić jednostkami tłumiącymi zamieszki, jednak po przybyciu wojsk do Tybetu żołnierze przeszli na stronę buntowników tworząc Niebiańską Armię, której dowódcą został hetman. Radziejowski został wówczas zdegradowany przez sztab główny, a MI rozpoczęło przeciw niemu śledztwo.

Radziejowski2.jpg

Demonstranci w Tybecie niosą plakaty przedstawiające Radziejowskiego

Buntownik Edytuj

Radziejowski dowodził Niebiańską Armią w czasie wojny domowej. Między innymi w bitwie aralskiej i walnej bitwy.

Aresztowanie Edytuj

W czasie Operacji "Stop kaczce" agenci Ministerstwa Informacji podjęli próbę zaaresztowania byłego hetmana w Pałacu Królewskim w Lhasie. Radziejowski zabarykadował się w swoim gabinecie i ostrzeliwał agentów z broni osobistej. Według oficjalnej wersji wydarzeń zastrzelił się ostatnim nabojem. Istnieje niepotwierdzona wersja mówiąca o śmierci polityka w wyniku trzykrotnego postrzału w czaszkę.

Zobacz też: Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki