FANDOM

Pioro mini

Japonia

Ostrzegawczy atak jądrowy na Tokio w pierwszym dniu wojny

III wojna światowa - konflikt zbrojny toczony w roku 2053 pomiędzy państwami osi (IV Rzesza Niemiecka, Japonia, Meksyk) a Wielką Rzeczpospolitą i USA.

Działania wojenne rozpoczęły się w Europie, 6 stycznia 2053, kiedy to Wielka Rzeczpospolita, zgodnie z doktryną Agresywnej Obrony Granic, zastosowała wyprzedzający atak jądrowy na terytorium IV Rzeszy. Wkrótce po tym kilkaset tysięcy żołnierzy runęło na nazistowskie Niemcy. Ciężkim walkom w Europie towarzyszyła polsko-amerykańska ofensywa w Meksyku.

Po trzech miesiącach starć spod niemieckiego jarzma wyzwolono całą Zachodnią Europę i Meksyk. Japonię natomiast zatopiono używając ładunków termojądrowych wielkiej mocy, ewakuując uprzednio jej mieszkańców.

Zachodnia Europa, podzielona na prowincje, trafiła pod opiekuńcze skrzydła Wielkiej Rzeczypospolitej, zaś Meksyk został 53. (po Kanadzie) stanem USA. Polskim Bohaterem III wojny światowej jest Ludwik Liskowski i Tomasz Bednert, którzy z zaledwie 140 żołnierzami pokonali na Śląsku 4000 armię nazistowską.