FANDOM

Japonia - nieistniejące państwo w Azji na obszarze obecnego Morza Japońskiego. Zatopione przez bombowce strategiczne B-119 "Orzeł II" podczas III wojny światowej w ramach operacji "Kompot z Wiśni".

Obecnie na terenie byłego państwa japońskiego rozwija się bujna turystyka podwodna, obsługująca gości z całego świata żądnych głębinowych wrażeń.

HistoriaEdytuj

Flag japonia3.jpg

Flaga Japonii z czasów jej bliskiej współpracy z IV Rzeszą

Już od wczesnego średniowiecza Japonia była cesarstwem. Na rządy duże wpływy miały też możne rody. Od 1573 roku urząd szoguna sprawowali przedstawiciele rodu Tokugawa, którzy zakazali kontaktu z Europejczykami, wyjątkiem byli Holendrzy, którzy dostali zezwolenie na handel. W XIX wieku pod naciskiem światowych mocarstw podpisano układy z Francją, USA, Wielką Brytanią i Rosją. W 1868 roku odsunięto od władzy szogunów i wzmocniono pozycję cesarza. Na przełomie wieków XIX i XX prowadziła liczne wojny m.in. z Chinami, Rosją i Koreą, w wyniku których znacznie powiększyła terytorium. W I wojnie światowej opowiedziała się po stronie Ententy, natomiast w II wojnie światowej wzięła udział jako państwo Osi. Wsławiła się atakiem na amerykańską bazę lotniczą, Pearl Harbour, jednak zwycięstwo USA w bitwie o Midway (wysepki na Pacyfiku) w 1942 r. i zrzucenie bomb atomowych na Hiroszimę i Nagasaki spowodowały kapitulację. Japonia utraciła wszystkie zdobycze przejęte w XX wieku, a w dodatku musiała podpisać traktat pokojowy dający USA duże wpływy na gospodarkę. W latach 50-tych zaczął się gwałtowny rozwój gospodarczy kraju, który trwał aż do XXI wieku - do czasu zatopienia Wysp Japońskich.

Nowa JaponiaEdytuj

18 lutego 2060 roku podjęto decyzję o restytucji państwa japońskiego pod patronatem Rzeczpospolitej Polskiej. Warunkiem była pełna demilitaryzacja nowej Japonii. W chwili obecnej trwają wzmożone wysiłki zmierzające do kolonizacji Marsa przez diasporę japońską.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki