FANDOM

Katowice (Metropolia Silesia)
ProwincjaMacierz
PowiatŚląskie
Dewiza miasta Rządy cesarza niech trwają lat tysiące
Liczba ludności151 674 300
Powierzchnia164,64 km2
Gęstość zaludnienia921248 osób/km2
Prawa miejskie1865 r.
Położenie50°15′N 19°00′E
Strefa czasowaUTC +1

Katowice - miasto w północnej Macierzy, będące stolicą prowincji od 2061 roku. Jest głównym miastem Metropolii Silesia - centrum gospodarczego i kulturalnego Wielkiej Rzeczpospolitej. Status miasta stołecznego w Macierzy pozyskano po upadku Warszawy.

Od 2056 roku wydobywa się tu nowy, niezwykle wydajny surowiec energetyczny pod nazwą "Gazylt", służący m.i. do zasilania statków międzygwiezdnych. Poza przemysłem w Katowicach ważną rolę odgrywa handel, gdyż to tutaj znajduje się m.i. główna siedziba Microsystemu.

Pioro mini.jpg

To hasło wymaga gruntownej korekty. Może potrzebować poprawienia błędów, weryfikacji treści czy dostosowania stylu i wyglądu do norm Wielkapedii. Jeżeli możesz, pomóż je udoskonalić, ku Chwale WRP.

Metropolis-tapeta-sci-fi-AndreeWallin.jpg

Metropolia Silesia - Centrum

Przemysł Edytuj

  • Kopalnia bazylt spółka N.S
  • Kopalnia S.W.I
  • Kopalnia bazylt Dockler
  • Fabryka Polari - centrala -(zmiana nazwy po upadku Ferrari)

Handel Edytuj

  • Microsystem
  • Spółka "Rubiny i diamenty"
  • Śląskie Ministerstwo Prywatnych Statków Kosmicznych "S.G"

Edukacja Edytuj

Słynny uniwersytet "Inżynier doskonały" co roku naucza sie tu dziesięć milionów przyszłych najlepszych inżynierów. Znajduje się tu ponad 200 innych uczelni, na których studiuje wg. szacunków nawet 65 mln osób.

Transport Edytuj

Katowice znajdują się na skrzyżowaniu setek tysięcy szlaków komunikacyjnych. Obecnie trzon infrastruktury drogowej miasta stanową 4 dziesięciopasmowe autostrady klasy pierwszej i 31 sześciopasmowych autostrad klasy drugiej. Na komunikację miejską składa się 20 linii Ultraszybkiej Kolei Miejskiej, 3 linie metra, w tym 31 stacji podziemnych, 24 naziemne i 4 centra przesiadkowe, a także 2 zabytkowe linie tramwajowe zbudowane w 1960 roku. Infrastrukturę uzupełniają 4 lotniska międzynarodowe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki