FANDOM

Kluczbork
Herb miasta Kluczbork-herb
ProwincjaMacierz
PowiatŚląsk
Dewiza miasta brak
Liczba ludności50.000
Rok założenia1253
Prawa miejskie1274
Położenie50.59° N 18.13 °E
Strefa czasowaUTC +1
Kluczbork-future

Nowoczesne centrum Kluczborka.

Kluczbork - niewielkie miasto liczące 50 tys. mieszkańców. Posiada nowoczesną architekturę. Nie ma jednak żadnych większych zakładów przemysłowych. Gospodarka opiera się tu na gigantycznych ilościach pszenicy uprawianej na polach otaczających miasto.

HistoriaEdytuj

ŚredniowieczeEdytuj

Kluczbork został założony w 1253 roku, a wszystko zaczęło się od wybudowania w środku dziewiczej puszczy klasztoru Krzyżowców, których symbolem była czerwona gwiazda. Dookoła niego wyrosła nie wielka osada która w 1274 otrzymała prawa miejskie od księcia opolskiego Henryka III. Przez wieki miasto to nie wyróżniało się od innych. Mieszkańcy żyli spokojnie ponieważ osada nie miała dużej wartości dla ewentualnych agresorów. w 1675 roku Kluczbork przeszedł w ręce cesarza austriackiego. Nabrał znaczenia dopiero gdy w XIX wieku wybudowano tu ważny węzeł kolejowy.

XX wiekEdytuj

Po I Wojnie Światowej znalazł się pod panowaniem Niemiec i stał się miejscowością przygraniczną (W połowie drogi do pobliskiego Lublińca znajdowała się granica polsko-niemiecka). Wtedy utworzono wokół miasta ogromne uprawy pszenicy. Po II Wojnie Światowej znalazła się zaś w obrębie Polski.

XXI wiekEdytuj

W XXI wieku, mimo że miasto przeżyło ogromny progres i liczba ludności z 10 tys. wrosła pięciokrotnie. Nadal jako spokojna osada nie miała zbyt wielkiego znaczenia strategicznego, dlatego nie ucierpiała podczas żadnej z wojen. W 2048 wybudowano w jej okolicach autostradę A11. Niedawno, z powodu niezwykłego spokoju i zerowej przestępczości do Kluczborka zaczęły zjeżdżać rzesze emerytów, pragnących wiecznej ciszy. Tymczasem młodzi zaczęli uciekać do innych miejscowości, co spowodowało kryzys demograficzny. Eksperci zauważyli, że ostatnio nie ma kto pracować na pobliskich polach, a liczba ludzi w wieku roboczym wciąż maleje i wkrótce Kluczbork może stać się jednym, wielkim Domem Społecznym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki