FANDOM

Kobylniki - wieś w północnej Macierzy nad Jeziorem Gopło, 4 km na północ od Kruszwicy. Jedna z najbardziej znanych wsi w Wielkiej Rzeczpospolitej, ze względu na znajdującą się tam stadninę koni, uważaną za najnowocześniejszą i największą w Macierzy oraz prestiżowy, słynny Uniwersytet Kobylnicki.

HistoriaEdytuj

Wieś liczyła niegdyś 900 mieszkańców. Była typowo rolniczą osadą. Za czasów komunistycznych mieściło się tam przedsiębiorstwo PGR (Państwowe Gospodarstwo Rolne), zaś po upadku komunizmu przekształcone na Kom-Rol Kobylniki. We wsi była ogólnodostępna stadnina koni, park z pałacem wybudowanym w stylu francuskim oraz mała szkoła rolnicza.

Lata współczesneEdytuj

Za sprawą Wielkiej Rzeczpospolitej w 2026, niedalekie miasteczko Kruszwica zaczęło się optymalnie rozwijać, w zawrotnym tempie rosnąc na turystyczną potęgę. Pociągnęło to za sobą wieś Kobylniki. W małej wiosce, gdzie znajdowała się szkoła rolnicza, wybudowano Uniwersytet Kobylnicki który obecnie ma do dyspozycji najnowocześniejszą i największą stadninę koni w Macierzy. Bliska odległość z Kruszwicy do Kobylnik sprawia ze Kobylniki stały się częstym miejscem odwiedzin turystów. Od 2030 roku odbywa się we wsi coroczny prestiżowy konkurs na najpiękniejszą kobyłę i najdorodniejszego ogiera o nazwie Kobylanka. Konkurs emitowany przez telewizję, przyciąga przed telewizory miliardy obywateli.

Stadnina koniEdytuj

Stadnina koni w Kobylnikach uznawana jest za najnowocześniejszą i największą w Macierzy. Posiada 9306 sztuk koni najczystszych ras, między innymi Czystej Krwi Arabskiej, Pełnej Krwi Angielskiej, Konie Śląskie, Wielkopolskie, Małopolskie, Fryzyjskie, Lipicańskie, Polskie Konie Zimnokrwiste, Perszerony, Szlezwickie, Tarpany, Mustangi, a także Konie Przewalskiego.

W 2030 roku główny prezes stadniny koni w Kobylnikach oraz prezydent miasta Kruszwica wyszli z inicjatywą utworzenia międzynarodowego prestiżowego konkursu piękności dla koni Kobylanka, który stał się od tego czasu jednym ze znaków rozpoznawczych wsi i niemałą atrakcją na milionów obywateli Wielkiej Rzeczpospolitej.

Uniwersytetkobylnicki.jpg

Główny hall Uniwersytetu Kobylnickiego

Uniwersytet KobylnickiEdytuj

Niegdyś był małą szkoła rolniczą we wsi Kobylniki gdzie pisała się jego historia. Teraz jest marzeniem wielu obywateli WRP. Uniwersytet ma wiele filii m.in. w Warszawie, Bydgoszczy, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Kruszwicy i Inowrocławiu. Nieoficjalnie wiadomo, że to właśnie naukowcy z Wydziału Konstrukcji Maszyn Uniwersytetu Kobylnickiego stworzyli plany i skonstruowali prototyp jednostki wojskowej - Kucyk Bojowy (Nuke Pony), którego plany wraz z koncepcją i prototypem zostały sprzedane 1. Kompanii Batalionu AtBioCh.

WydziałyEdytuj

  • Wydział Architektury,
  • Wydział Architektury Krajobrazu,
  • Wydział Agrobiznesu,
  • Wydział Rolniczy,
  • Wydział Biologii,
  • Wydział Hodowców Koni,
  • Wydział Geodezji
  • Wydział Konstrukcji Maszyn,
  • Wydział Historii,
  • Wydział Lepperologii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki