FANDOM

Kod Leonarda DiCaprio – powieść sensacyjna, autorstwa Trampa Yellowa, zamerykanizowanego pisarza pochodzenia francuskiego, próbująca wyjaśnić wszystkie tajemnice, którymi osnuty był Pierwszy Naczelnik. Książka pojawiła się na rynku wydawniczym 8 lutego 2056 roku, odnosząc ogromny sukces w USA oraz ciesząc się sporym zainteresowaniem w WRP. Polskie księgarnie zakatalogowały ją w dziale ksiąg humorystyczno-absurdalnych.

Natchnienie Edytuj

Tramp Yellow wyemigrował do Stanów w poszukiwaniu natchnienia. W tym celu, na pół roku odciął się od świata i próbował łowić ryby na atomowym wysypisku śmieci w Atlantyku u wybrzeży USA. Tam właśnie, jak twierdzi, wyłowił swoją muzę – świecącą oponę. Pod jej wpływem doznał olśnienia i zdecydował się ujawnić całemu światu prawdę o Naczelniku Wielkiej Rzeczpospolitej.

Fabuła Edytuj

Fabuła powieści została osnuta na pseudointelektualnych wynurzeniach dotyczących ś.p. Naczelnika. Autor stwierdza m .in., że Naczelnik nie miał oczu, w młodości produkował drewniane gwoździe, był synem szatana i karnisza do firan oraz, że kupował w Biedronce. W książce przewija się regularnie slogan, że Naczelnika też była kobietą.

Yellow nie zdołał uniknąć również innych sprzeczności,. Przykładem jest podjęta przez niego próba rozszyfrowania słowa „NACZELNIK”. Po rozłożeniu na czynniki pierwsze, Tramp stwierdził, że chodzi o „Narodową radę, Autorytarną, szCZEkającą, LiNiejącą I Kłapiącą". Książka roi się od podobnych, absurdalnych stwierdzeń. Pojawiają się zwierzenia autora o własnej impotencji, o obawie przed porwaniem go przez UFO, z którym rzekomo utrzymuje kontakty oraz o powrocie z chronicznego, paroletniego rozwolnienia.

Teorie na temat powstania książki Edytuj

W środowisku literackim, panuje przekonanie, że Tramp Yellow, podczas tworzenia książki, raczył się obficie środkami odurzającymi, bądź pił alkohol w ilościach przekraczających normy BHP. Według innych plotek, powieść powstała podczas intoksykacyjnego zaćmienia.

Zdaniem niektórych językoznawców, po uwzględnieniu stylistyki, słownictwa, a nawet pomyłek w numeracji stron można wysunąć teorię alternatywną, że autor, pisząc powieść, kontemplował równocześnie nagą fotografię przynajmniej 60-cio letniego DiCaprio.

Opinie Edytuj

Mimo, że powieść zyskała ogromną popularność w USA, polscy krytycy nie pozostawili na niej suchej nitki. Według wielu opinii jest ona nietrafioną kaszaną, porównywalną z romansidłami z końca 20-tego wieku, do nabycia w każdym ówczesnym kiosku. Jednak, w jednym z wywiadów, Rzecznik Stowarzyszenia Krytyków Literackich Wielkiej Rzeczpospolitej stwierdził, że Yellow i tak nie poszedł na całość. Według niego, Tramp mógł pokusić się o stwierdzenie, że wyłowił wędką całego Titanica, etc. Tymczasem napisał tylko Kod Leonarda DiCaprio.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki