FANDOM

Kodeks Honorowy V PKI - spis zasad etycznych i norm moralnych, jakimi powinien kierować się każdy żołnierz V Polskiego Korpusu Inwazyjnego.

Integralną częścią Kodeksu jest Przyrzeczenie Żołnierza V PKI, składane przez każdego rekruta, podczas uroczystości zaprzysiężenia na żołnierza Wojska Polskiego.

Treść kodeksu Edytuj

  • § 1. Filarami kodeksu V Polskiego Korpusu Inwazyjnego są: humanitaryzm, sprawiedliwość, lojalność i odwaga.
  • § 2. Żołnierzu! Jesteś ochotnikiem, który służy Wielkiej Rzeczypospolitej Polskiej oraz Naczelnikowi wiernie i z honorem!
  • § 3. Ojczyzna nie chce abyś za nią ginął. Zamiast tego, pragnie byś unicestwiał jej wrogów.
  • § 4. Zawiść, mściwość i żądza krwi to cechy obce żołnierzowi.
  • § 5. Nie należy strzelać do poddającego się wroga.
  • § 6. Ludność kraju podbitego ma w Tobie widzieć nowego, prawego gospodarza, a nie barbarzyńcę i najeźdźcę.
  • § 7. Każdy żołnierz Sił Zbrojnych WRP oraz wojsk sojuszniczych, niezależnie od narodowości, rasy lub wyznania jest Twoim towarzyszem broni.
  • § 8. Szanuj swoich dowódców oraz tradycje Korpusów Inwazyjnych. Dyscyplina i braterstwo z innymi żołnierzami są Twoją siłą, odwaga i poświęcenie Twoimi zaletami!
  • § 9. Bądź dumny z bycia żołnierzem V PKI, wykazuj to swą postawą, godnym zachowaniem i schludną kwaterą.
  • § 10. Każdy Żołnierz Korpusu Inwazyjnego ma za zadanie szkolić się wytrwale, zawsze dbać o swój sprzęt oraz pracować nad poprawą kondycji fizycznej i umysłowej.
  • § 11. Masz święty obowiązek do końca i za wszelką cenę wypełniać rozkazy!
  • § 12. W walce wykonuj swe zadania bez emocji i nienawiści. Szanuj pokonanych przeciwników. Nie opuszczaj swych rannych kolegów.
  • § 13. Żołnierz Korpusu Inwazyjnego nawet w cywilu powinien mieć coś, co świadczy o jego przynależności do jednostki.
  • § 14. Podczas wszelkich imprez należy choć raz wznieść toast „ku chwale Wielkiej Rzeczypospolitej!”
  • § 15. Żołnierz Korpusu Inwazyjnego nie jeździ różowym samochodem, chyba że kolor wybrała mu żona.

Linki zewnętrzne Edytuj

Wojsko Polskie

Wódz Naczelny Wojska Polskiego: Naczelnik Państwa Polskiego
Polskie Korpusy Inwazyjne: I PKIII PKIIII PKIIV PKIV PKI
Ministerstwo WojnyPolska Marynarka GwiezdnaAgresywna Obrona GranicFunkcje i profesje wojskoweOddziały wojskowePolskie operacje militarne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki