FANDOM

Baskowie

Położenie Kraju Basków

Kraj Basków - najmniejsza prowincja Państwa Polskiego leżąca w północnej części półwyspu Iberyjskiego. Graniczy z Prowincją Francuską oraz Prowincją Espania. Stolicą i największym miastem prowincji jest Bilbao.

Ojczyste ziemie Basków zostały włączone do WRP w roku 2053, po udanej inwazji wojsk polskich na niemiecką gubernię Espania, podczas III wojny światowej. Po tym wiekopomnym wydarzeniu, wdzięczni Baskowie ogłosili przerwanie działań terrorystycznych, w których się specjalizowali od końca XX wieku. Naczelnik Państwa Polskiego, wzruszony tym gestem i przeświadczony o "dziejowej niesprawiedliwości", nadał Baskom ich własną prowincję.

Zaskakująco niski wzrost roczny PKB, wynoszący tylko 84%, niezależni eksperci tłumaczą bliskim sąsiedztwem nieudolnych Francuzów oraz leniwych Hiszpanów, którzy masowo emigrują do Kraju Basków z własnych biedniejszych prowincji.

Tylko 32% ogółu mieszkańców to rodowi Baskowie. Największy odsetek stanowią Hiszpanie - 35%, pozostałe narodowości to Francuzi - 13%, Portugalczycy - 12% i Chińczycy - 8%.

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej