FANDOM

Kresy - obszar na wschodniej Macierzy, składający się z byłej Ukrainy, Białorusi i Litwy (niektórzy do tego zaliczają Łotwę, Estonię i Mołdawię. Kresy doszły do Wielkiej Rzeczpospolitej w 2034 roku podczas Zemsty Narodu.

HistoriaEdytuj

W czasie największej potęgi Rzeczpospolitej Obojga Narodów, wszystkie Kresy znajdowały się w jednym państwie. Podczas rozbiorów za panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego, całe Kresy weszły w skład Rosji. Po I wojnie światowej, część Kresów (okolice Lwowa, Brześcia i Grodna) trafiły tymczasowo do Polski, by po 1945 trafiły ponownie do Rosjan (nieoficjalnie było to już w 1939 podczas tzw. IV rozbioru Polski). Podczas przemian w ZSRR tamtejsze narody uzyskały niepodległość. Część z nich (Litwa, Łotwa i Estonia) trafiły do Unii Europejskiej, a niektóre (Białoruś) jeszcze ściślej połączyły się z Rosją tworząc unię. W 2034 roku podczas Wojny polskiej ponownie znalazły się w Polsce.

Czasy najnowszeEdytuj

Obecnie jest to jeden z najspokojniejszych regionów w kraju. Mieszkańcy Litwy nieraz dowodzili swej wartości konstruując wiele ciekawych i przydatnych wynalazków.

MiastaEdytuj

Największym miastem jest Wilno, które jako drugie miasto na świecie (po Warszawie) osiągnęło 50 milionów mieszkańców. Z największych miast mamy także Lwów, Kamieniec Podolski, Kijów, Mińsk.

Zasoby Centralne Archiwum RządoweEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki