FANDOM

Sobieskie w Mozambiku.jpg

"Sobieskie" w Mozambiku

Kryzys Mozambijski - określenie opisujące sytuację zaistniałą w Mozambiku 1 marca 2054. Terminologia nawiązuje do podobnej sytuacji zaistniałej niemalże wiek wcześniej na Kubie.

Wczesnym rankiem 1 marca 2054 roku władze Mozambiku wydały oświadczenie, w którym przyznały się do posiadania przez ich kraj pięciuset hiperfortec wielolufowych typu Sobieski. Informacja ta zszokowała cały sztab Wojska Polskiego i mieszkańców wszystkich państw. Na potwierdzenie wypowiedzi udostępniono również komplet fotografii superczołgów. Natychmiastową reakcją polskich sił zbrojnych było wysłanie kilku satelitów szpiegowskich typu "Hans Kloss" nad terytorium Mozambiku. Dowiodły one prawdziwości oświadczenia. W tym samym czasie zaczęła się już grupować wzdłuż wybrzeża Mozambiku ogromna polska Flota Pacyfiku, a Polskie Korpusy Inwazyjne i dywizje pancerne koncentrowały się, przygotowując się do inwazji.

Następnego dnia kryzys został rozwiązany. Błyskawicznie wysłane polskie oddziały wywiadowcze, odkryły prawdziwą naturę śmiercionośnych maszyn. Były to dobrze wykonane imitacje z tektury i płyty pilśniowej.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki