FANDOM

LXX Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy miał miejsce 8 stycznia 2062 roku. W tym roku Orkiestra zbierała pieniądze na pomoc krajom trzeciego świata wschodu, m.in. dla Wietnamu, Brunei i Laosu.

Kłopoty zdrowotne Owsiaka Edytuj

Do ostatniej chwili nie było pewnym czy WOŚP w ogóle zagra w tym roku ze względu na stan zdrowia ponad stuletniego Jurka Owsiaka, który przeszedł już przez 2 udary, 3 zawały serca i 5 wylewów. Jednak dyrygent Orkiestry jak zawsze stanął na wysokości zadania i z uśmiechem na ustach, swoimi siedemnastoma respiratorami i ponad trzydziestoma butlami z tlenem pojawił się na wszystkich koncertach WOŚP w Macierzy zaszczepiając w Obywatelach ogromne pokłady pozytywnej energii i zachęcając ich do pomocy innym narodom, w imię zwykłej ludzkiej dobroci i zmniejszania garbu budżetowego.

Przebieg Edytuj

Liczba wolontariuszy Edytuj

W samej tylko Macierzy kwestowało ponad 100 milionów wolontariuszy WOŚP, których liczba sięgnęła prawie miliarda w prowincjach WRP na całym świecie.

Kolacja z Naczelnikiem Edytuj

W zeszłym roku największym zainteresowaniem cieszyła się aukcja lotu Krążownikiem Armagedon I "Piłsudski" do nigdy nieistniejącej Mgławicy Kraba. Zwycięzca zapłacił wtedy 68 kwadrylionów złotych. Podczas XX finału kwota ta została przebita kilkunastokrotnie przez aukcję oferującą wspólny obiad z Naczelnikiem WRP.

Najpopularniejsze aukcje Edytuj

Pieniądze zbierano także na polnetowym portalu aukcyjnym prestissimo.pl. Do grono najbardziej popularnych aukcji zaliczała się też aukcja z Polonezem Lanserem, który został skonstruowany przez koncern FSO-Daimler-Chrysler specjalnie dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Do pomocy przyłączyło się nawet Radio Maryja Hard Rock Station, które wystawiło na aukcję wycieczkę po mrocznych zakamarkach siedziby swojej stacji radiowej.

Problem ze zliczeniem kwoty Edytuj

Ogromny sukces Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pociągnął za sobą pewien problem. Niezależni eksperci oszacowali już, że kwota pieniędzy zebrana przez WOŚP była tak wysoka, że konieczna była aktualizacja systemu metrycznego, tak aby dało się w ogóle ją nazwać i przeliczyć. Przedstawiciele Międzynarodowego Instytutu Miar w Warszawie zaproponowali, by nowa liczba nazwana została Owsialion.

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki