FANDOM

Landy Niemieckie - prowincja WRP, leżąca w Europie zachodniej, utworzona z większej części dawnej IV Rzeszy. Graniczy z Prowincją Francuską, Rzymską, Ziemiami Odzyskanymi oraz Macierzą. Stolicą jest Monachium.

Geografia Edytuj

Prowincja rozciąga się Alp po Morze Północne oraz od wschodnich rejonów dawnej Francji po Austrię. Panuje tu głównie klimat umiarkowany, z bardziej lub mniej zaznaczonymi cechami klimatu morskiego. W Alpach klimat górski. Prowincja ma dość bogate zasoby surowców mineralnych - głównie węgiel kamienny i brunatny w zachodniej części dawnych Niemiec oraz wschodniej Francji i Belgii.

MiastaEdytuj

Lista największych miast prowincji:

  • Monachium,
  • Berno,
  • Rotterdam,
  • Amsterdam,
  • Haga,
  • Bruksela,
  • Luksemburg,
  • Noryberga,
  • Stuttgart,
  • Frankfurt nad Menem,
  • Kolonia,
  • Bonn.

Historia Edytuj

Historia regionu jest taka sama jak historia Niemiec aż do roku 2053, czyli pokonania tego państwa i utworzeniu na jej miejsce 6 nowych prowincji, w tym właśnie Landów Niemieckich. Od tego czasu prowincja nie jest w gronie miejsc, w których toczą się ważne dla ojczyzny wydarzenia.

Gospodarka Edytuj

Jak większość prowincji szybko podniosła się po wojennych zniszczeniach. Jest ważnym regionem pod względem finansowym. Swoje siedziby ma tutaj duża część wielkich banków (Szwajcaria, Luksemburg) i giełd. Leży tu również największy port europejski - Rotterdam. Ważnym działem gospodarki jest także przemysł - głównie precyzyjny, chemiczny. Mniejsze znaczenie ma górnictwo ze względu na powolne wyczerpywanie zasobów naturalnych.

Rolnictwo jest tu wysoko rozwinięte, nastawione na wysokie plony (osiąga się tu lepsze wskaźniki niż w Macierzy), lecz produkty rolne z tych okolic od ponad 50 lat znane są jako atrakcyjne tylko z wyglądu, a nie smaku.

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Podział administracyjny Wielkiej Rzeczypospolitej