FANDOM

LBB.jpg

Rycina, przedstawia model prototypu LBB "Lebera" w trzech kładach prostokątnych oraz w rzucie aksonometrycznym.

Lekka Betoniarka Bojowa LBB "Lebera" - model betoniarki bojowej autorstwa obywatela Barsztika. W chwili obecnej, LLB "Lebera" nie wchodzi w skład wyposażenia Polskich Korpusów Inwazyjnych.

Załoga Edytuj

Lekka Betoniarka Bojowa LBB "Lebera" jest samobieżnym pojazdem gąsienicowym zdolnym do lania nie dużych ilości betonu w trudnych warunkach bojowych. Jej załogę stanowi trzech żołnierzy w składzie:

  • kierowca kontrolujący równocześnie opcję lania betonu
  • pierwszy działowy
  • drugi działowy

Wyposażenie Edytuj

  • przechyłowy zbiornik/mieszalnik betonu
  • trzy stanowiska dla załogi
  • dwa bezamunicyjne działka plazmowe kal.35mm.

Napęd Edytuj

Jednostką napędową jest silnik sprzężony z minireaktorem jądrowym, zasilającym również oba działka plazmowe. Moc silnika jest równa 64000 KM. Moc ta, jak również lekkie opancerzenie pojazdu, podyktowane są oczekiwaniami stawianymi przed pojazdami tego typu, a mianowicie: małe gabaryty, szybkość, niewielka masa oraz zwrotność.

Zalety Edytuj

Dwa działka, zamontowane na przeciwległych końcach pojazdu, oraz duży kąt obrotu obu działek, zapewniają LBB "Lebera" dużą siłę ognia, oraz możliwość ostrzeliwania się w 360° bez konieczności wykonywania dodatkowych manewrów bojowych. Sprawia to, że jest ona nie tylko doskonałym narzędziem bojowym do lania betonu, ale może stanowić również śmiercionośną broń. Sprawdza się doskonale w każdym terenie, Jednak ze względu na lekkie opancerzenie, oraz zwrotność jest przeznaczona głównie do działań na terenie miejskim lub terenach stanowiących ruiny miasta.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki