FANDOM

Lista Shvindlera - spis czołowych Amerykanów, którzy przyjęli, dali, bądź odmówili wzięcia łapówek w sprawie rozdziału wśród samych swoich funduszy pomocowych, pochodzących od władz Wielkiej Rzeczypospolitej. Lista w dużej mierze pozwoliła odpowiedź na pytanie dlaczego USA, mimo gigantycznej pomocy finansowej udzielanej przez Polskę, nie jest w stanie nadal funkcjonować o własnych siłach. Ujawniła również, gdzie giną i na czyje konta trafiają pieniądze przeznaczone dla całego narodu amerykańskiego.

Lista została ujawniona 5 lutego 2055 roku, budząc strach i przerażenie wśród znacznej ilości społeczności amerykańskiej. Znalazły się na niej nazwiska amerykańskich polityków, biznesmenów, sportowców, duchownych, pokojówek i sprzątaczek oraz gwiazd mass-mediów.

Ujawnienie listy odbiło się szerokim echem w całym narodzie amerykańskim. W publicznej debacie na temat Listy Shvindlera wzięli również udział popularni amerykańscy publicyści. Dyskusję na temat listy przeprowadzono między innymi w książkach: Co z tą Ameryką? autorstwa Thomasa Foxa, Usactwo Raphaello Groundowitza oraz Szalom Vlada Baldheada.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki