FANDOM

Masakra w Puszczy Białowieskiej miała miejsce 6 marca 2054 roku na terenie Puszczy Białowieskiej. Dokonał jej prezydent Stanów Zjednoczonych.

Koncesja na wróble Edytuj

Dzięki dekretowi Naczelnika o Zalesianiu terenów postnuklearnych, Puszcza Białowieska stała się największym kompleksem leśnym, zaczynającym się na Mazurach i wbijającym się głębokim klinem w równiny Prowincji Moskiewskiej. Z racji systematycznego wzrostu ilości wszystkich gatunków zamieszkujących tereny puszczy, władze WRP zdecydowały się, za odpowiednią opłatą, zezwolić na polowania m. in. na żubry, łosie, niedźwiedzie czy rosomaki.

W marcu 2054 roku, w Puszczy Białowieskiej zagościł rezydent USA, Bill Dablju Kennedy Jr., który ze względu na ciężką sytuację swojego państwa, wykupił pozwolenie na odstrzał kilkudziesięciu wróbli.

Stado bizonów Edytuj

Polowanie przebiegało początkowo bezproblemowo. Prezydent wykazał się celnym okiem posyłając na śmierć tuziny ptaków przy pomocy karabinka pneumatycznego Mieszko. Problemy zaczęły się, gdy w drogę prezydentowi weszło stado żubrów, które — jak później tłumaczył — wziął za bizony. Bill Dablju, niewiele myśląc, otworzył do nich ogień z karabinka Mieszko. Strzały, choć celne, okazały się nieskuteczne, gdyż karabinek ze względu na niską prędkość wylotową wystrzeliwanych śrutów nie jest w stanie wyrządzić najmniejszej krzywdy nawet kotu, nie mówiąc już o potężnym królu puszczy. Wywołało to prawdziwy atak furii u prezydenta. Mimo próby zatrzymania go przez towarzyszących mu ochroniarzy, udało mu się wejść do przydzielonej mu do ochrony, maszyny kroczącej typu Mech i uruchomić ją. Zaczęła się prawdziwa gehenna.

Prezydent po otwarciu ognia rakietowego w stronę żubrów przez pół godziny siał spustoszenie wśród zwierząt zamieszkujących las przy pomocy 12 działek Jagiełło kalibru 25 mm, w które standardowo wyposażone są Mechy (działko takie może wystrzelić ponad 400 pocisków z uranowym rdzeniem na minutę o prędkości początkowej 4500m/s). Dzieła zniszczenia prezydent dopełnił wzywając przypisaną do każdego Mecha eskadrę automatycznych myśliwców typu Skorpion 7, które zrzuciły napalm na znaczne tereny lasu. W wyniku pożaru spłonęło 1200 kilometrów kwadratowych puszczy.

Po zdalnym wyłączeniu silnika Mecha przez informatyków z IV Korpusu Inżynieryjnego, prezydenta z objawami załamania psychicznego odwieziono do Centralnego Szpitala Wojskowego w Bydgoszczy. Opiekujący się nim lekarze określili stan psychiczny prezydenta jako ciężki, ale stabilny, a jako powód jego zachowania wskazali: niedożywienie oraz stres spowodowany ciężką sytuacją gospodarczą w USA.

Skutki Edytuj

Naczelnik Państwa Polskiego wyraził ubolewanie z powodu tego niepotrzebnego incydentu, jednak zaznaczył, że w żaden sposób nie może on wpłynąć na stosunki między WRP a USA. 178 ton dziczyzny, którą udało się odzyskać po polowaniu, zostało przekazane na dożywienie głodujących dzieci w Stanach Zjednoczonych.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki