FANDOM

Michaił Chodorkowski.jpg

Michaił Chodorkowski tuż przed aresztowaniem.

Michaił Chodorkowski (ur. 26 czerwca 1963 w Moskwie) - były przedsiębiorca rosyjski. Na początku 2004 był uważany za najbogatszego człowieka w Rosji. Były współwłaściciel Jukosu.

Krytyka Putina Edytuj

Michaił Chodorkowski wielokrotnie krytykował politykę prezydenta Rosji Władimira Putina. 25 października 2003 trafił do więzienia pod zarzutami przywłaszczenia w znacznych rozmiarach mienia państwowego z zastosowaniem oszustwa, uchylania się od płacenia podatków, świadomego niewypełnienia wyroku sądowego, doprowadzenia innych osób do strat majątkowych, fałszowania dokumentów oraz wielokrotnego dokonanego przywłaszczenia. Powyższe zarzuty oznaczały, ni mniej ni więcej, że Chodorkowski złamał dwa przykazania putinowskie obwiązujące w byłej Federacji Rosyjskiej: nie będziesz krytykował prezydenta swojego ani polityki jego oraz nie będziesz kandydował przeciw prezydentowi swojemu na wieki wieków.

Tajemnicze zniknięcie Edytuj

W roku 2010, władze Rosji poinformowały o tajemniczym zniknięciu Chodorkowskiego z aresztu. Początkowo, opinia publiczna podejrzewała, że to służby specjalne Rosji przyczyniły się do jego zaginięcia. Dziś jednak wiadomo, że Chodorkowski podjął desperacką próbę ucieczki z aresztu, za pomocą potajemnie złożonej z numerów Młodego modelarza rakiety.

Rakieta Chodorkowskiego.jpg

Rakieta, którą Michaił Chodorkowski przemierzył pół Układu Słonecznego

Odyseja kosmiczna Edytuj

Błąd w obliczeniach mocy sprawił, że zamiast wylądować na Kajmanach, rakieta osiągnęła najpierw I prędkość kosmiczną, a potem II i wyniosła Chodorkowskiego poza orbitę Ziemi. Przez 34 lata dryfował on po Układzie Słonecznym, poświęcając ten czas na medytację, yogę i organizowanie wśród obcych Szkolnych Kas Oszczędnościowych. W swej śmiałej misji chciał przekroczyć granice Układu Słonecznego, lecz zbyt wielkie przyciąganie Saturna sprawiło, że ze swoją rakietą musiał awaryjnie lądować na Prometeuszu, skąd podjęły go polskie jednostki ratownicze.

Akcja ratunkowa Edytuj

18 października 2054 roku, załoga okrętu OWRP "Centkiewicz", który w okolicach Jowisza prowadził badania eksploracyjne, przechwyciła sygnał z Prometeusza, trzeciego w kolejności od planety księżyca Saturna. Na wskutek silnej burzy magnetycznej, zarejestrowano tylko fragmenty przekazu, który brzmiał: ...job ich mać, ulietieły...may day... wot bajewaja tiochnika... may day.... Natychmiast po odebraniu sygnału, załoga OWRP "Centkiewicz", podjęła akcję ratowniczą, wysyłając na powierzchnię Prometeusza kapsuły ratownicze.

Posługa Kapłańska Edytuj

Kiedy Michaił Chodorkowski na pokładzie krążownika OWRP "Centkiewicz" usłyszał z ust kapitana okrętu, iż jest obywatelem Wielkiejrzeczpospolitej Polskiej (wówczas istniała jeszcze Prowincja Moskiewska), wyraził chęć wstąpienia do stanu duchownego i objęcia funkcji proboszcza w kościele św. Brygidy w Gdańsku, uważając swoją misję w kosmosie za zakończoną.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki