FANDOM

Miecio.gif

Miecio - krwiożercze, wszechobecne, wrażliwe i płoche uosobienie Ducha Narodu, przedstawiane w formie "niebieskiego Pac-mana z czerwonymi oczami", którego kolory miałyby świadczyć o znacznym spożyciu Francuzów. Miecio występuje przede wszystkim jako nieoficjalna maskotka V Polskiego Korpusu Inwazyjnego, a także w ekranizacjach utworów klasyki literatury narodowej.

Genezę kulturowego obrazu Miecia zoologowie wywodzą z gatunku fauny Mietrix Rex, występującego pierwotnie w jednym egzemplarzu, a rozmnażającego się pod wpływem wyobraźni. Pierwszą i jedyną jak dotąd stałą opiekunką Miecia według tej koncepcji miała być Ob. Jcdx.

Orzel zwycieski.jpg
Treść tego hasła opisuje rzeczy, które miały lub nadal mają związek z forum WRP.

U niektórych Obywateli Miecio wzbudza uczucia religijne. Wyjątkowym zjawiskiem socjologiczno-religijnym było powołanie do życia przez samozwańczych Arcykapłanów Draxxa i Sir Morgotha jedynej legalnie działającej w WRP sekty, o nazwie Sekta Miecia, cechującej się hierarchiczną strukturą, kultem ofiarniczym oraz rozwiniętą mietologią, wyrażoną w Mietechizmie Sekty Miecia Powszechnej. W kulcie Sekty dominował lęk przed żarłocznością Miecia, konsumującego nieprawomyślnych Obywateli, połączony z modłami o pomyślność Narodu. Istniała również Antysekta, zrzeszająca Obywateli przekonanych o wyłącznie ikonicznym i mitycznym charakterze Miecia.

Zobacz teżEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki