FANDOM

Morze Śródpolskie (dawn. Morze Śródziemne) - morze śródlądowe leżące pomiędzy Europą, Afryką i Azją, o powierzchni około 2,5 mln km2. Głębokość dochodzi do 5000 metrów (w część zwanej Morzem Jońskim). Najważniejsze porty to Algier (Polska Wielka Afryka Północna), Walencja i Barcelona (Prowincja Espania), Marsylia (Prowincja Francuska), Pireus (południowa Macierz) i Triest (Prowincja Rzymska).

Na zachodzie połączone jest Cieśniną Gibraltarską z Oceanem Atlantyckim, na wschodzie przez Cieśninę Dardanele łączy się z Morzem Marmara i dalej z Morzem Czarnym, zaś przez Kanał Sueski z Morzem Czerwonym i dalej Oceanem Indyjskim.

Zmiana nazwy na Morze Śródpolskie nastąpiła w maju 2053, po zdobyciu Libii przez Wojsko Polskie. Od tego czasu Morze otoczone jest przez polskie prowincje.

W swej historii już nie pierwszy (ale tym razem ostatni) raz jest wewnętrznym morzem któregoś państwa. Pierwszym "posiadaczem" morza było Cesarstwo Rzymskie. Kiedyś to tutaj właśnie koncentrował się handel morski całego ówczesnego świata, lecz dzisiaj pozostaje jedynie szlakiem handlowym dla mniejszych statków i barek przewożących towary wewnątrz WRP.

Prowincje położone nad Morzem ŚródpolskimEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki