FANDOM

NeoTech - największy polski koncern przemysłowy, obecnie znajdujący się w stanie upadłości. Podczas swej działalności wykupił takie firmy, jak Intel, Microsoft czy Nokia. NeoTech wiedzie prym w dziedzinach genetyki, nanotechnologii, techniki, informatyki i inżynierii. Stworzył m.in. procesor Intel 7Thz "Silesia", wieże World Trade Center II w Nowym Jorku (miasto w Stanach Zjednoczonych), czy okna z kurwikami.

Swój niebywały sukces NeoTech zawdzięcza szybkiemu zawierzeniu się bioinformatyce oraz nanotechnologii, zanim te stały się popularne, czy też nawet zanim zostały zaakceptowane przez społeczeństwo tamtejszych (niezbyt inteligentnych z poziomu jednostki) czasów.

Czarny wtorek Edytuj

Dnia 8 lutego 2061 roku, koncern NeoTech ogłosił upadłość. Powodem była nadmierna ilość zarabianych pieniędzy. Obecnie, nadzór nad firmą prowadzi Minister Dobrobytu Cały czas trwają poszukiwania nowego inwestora, który przejmie cały majątek i dochody firmy oraz długi jej kontrahentów, jednak ostatnio nastąpiła zmiana planu. Spółka ma przejść w ręce Ministerstwa Dobrobytu, a majątek zostanie przeznaczony na walkę z bezrobociem w USA.

O swojej decyzji Rada Nadzorcza Polskiego Koncernu NeoTech poinformowała w porannej depeszy. W lakonicznym komunikacie stwierdzono, że „decyzja ta to w obecnej sytuacji Spółki jedyne wyjście, które nie gwarantuje co prawda, że da się ją jeszcze uratować, ale przynajmniej daje jakieś nikłe nadzieje na przyszłość.

Wiadomość o upadłości NeoTechu wywołała istny szok na polskich, czyli światowych rynkach finansowych. W samym tylko budynku, słynącej ze spokoju i stabilizacji, warszawskiej giełdy odnotowano 7 zawałów serca, z czego jeden zakończył się zgonem.

Wybrane wydziałyEdytuj

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki