FANDOM

Niemcza
ProwincjaMacierz
Liczba ludności230 121
Gęstość zaludnienia961 osób/km2
Założoneok 455 r.n.e.
Prawa miejskieok 1287
Położenie50° 43' N 16° 50' E
Strefa czasowaUTC +1
Kod pocztowy58-230
Kod telefoniczny+(48) 74

Niemcza - miasto w południowo-zachodniej części Macierzy.

HistoriaEdytuj

Początek oraz wieki późniejszeEdytuj

Miasto Niemcza zostało założone przed czasami Mieszka I, pierwszego historycznego władcy Polski.
Niemcza 1998.jpg

Zdjęcie centrum w 1998 roku

Odparła bohatersko wojska Henryka II w 1017 roku, czym dała przykład dla rodaków i całej Europy. Niemcza uzyskała prawa miejskie w 1287. Następnie prężnie się rozwijała, czerpiąc główne dochody z browarnictwa, dziewiarstwa i przemysłu optyczno-maszynowego.

Czasy nowożytneEdytuj

Wiek XX nie był łaskawy, z racji II wojny światowej oraz tego, że Niemcza była miastem niemieckim (nazywała się Nimptsh). Nie została jednak dość znacznie dotknięta działaniami wojskowymi. Po wojnie miasto zostaje włączone do granic Państwa Polskiego. Rozwija się nadal
Niemcza 2053.jpg

Zdjęcie centrum w 2053 roku

prężnie z racji przemysłu maszynowego (słynne zakłady Tech-Ma-Trans). Po przeprowadzenia reformy administracyjnej Niemcza została miastem województwa dolnośląskiego ze stolicą we Wrocławiu. Niemcza zaczęła chylić się ku wyniszczeniu i upadkowi. Głównym powodem wyniszczenia miasta stały się: upadek firm zatrudniających rzesze ludzi, coraz częstsze wyjazdy młodzieży, nasilająca się popularność wszelakich napojów wino-podobnych.

Historia najnowszaEdytuj

Kryzys w latach 2010-2019 dał się we znaki co raz bardziej miasteczku, które za czasów świetności liczyło sobie 6 000 mieszkańców - pozostało 500. Wręcz cud stał się gdy otwarto w Niemczy linię Szybkiej Kolei Atomowej, która to stałą się wielką szansą dla miasta na to, aby odbudować swoje zniszczone struktury. W 2042 SKA rozwinęła swoje linie aż po prowincje objęte walkami. Dzięki Szybkiej Kolei Atomowej populacja miasta wzrosła do 230 000 mieszkańców, z czego większość to uchodźcy z prowincji ościennych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki