FANDOM

NAPO
NAPO3 GODŁO
Dewiza: Fuck you too
NAPO
Język urzędowyda languigg1
StolicaToronto
Ustrój politycznyrepublika
Głowa państwa prezydent Martin L. K. Tupac Fifthycent
Powierzchnia2618451 km2
Liczba ludności20 587 960 (marzec 2061)
Gęstość zaludnienia8 osób/km2
Jednostka monetarnadolar NAPO
Hymn państwowyGod save our fuckin' IAPO
Kod ISO 3166AO
Domena polnetowa.ao
Kod samochodowyIAO
1 slang anglojęzycznych raperów

Niepodległa Afroamerykańska Prowincja Ontario - państwo w Ameryce Południowej, powstałe 10 marca 2061 roku po zajęciu dawnych prowincji Kanadastanu - Ontario i Quebec przez jednostki ROU.

Głową państwa jest prezydent Martin L. K. Tupac Fifthycent. Siłami zbrojnymi państwa są Obywatelskie Oddziały Obrony Ontario Da Nigga.

Historia Edytuj

Niepodległa Afroamerykańska Prowincja Ontario powstała w wyniku światowej wojny hegemonicznej, która wybuchła 1 marca 2061 roku pomiędzy WRP a Zimbabwe.

Konflikt rozgrywał się na całym świecie, a jedną z aren działań zbrojnych, była Ameryka Północna. Dnia 8 marca 2061 roku do wojny przystąpiły Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, który przypuściły szturm na zimbabweńskie posterunki graniczne w prowincji Nowa Fundlandia.

Dnia 10 marca 2061 roku żołnierze ROU odparli atak i w ciągu kilku godzin przeszli do kontrofensywy, działając wg polskiej doktryny Agresywnej Obrony Granic. Siły ROU zaatakowały posterunki amerykańskie, a następnie wtargnęły w głąb dawnego Kanadastanu.

Spod amerykańskiego panowania wyzwolone dwie prowincje: Ontario oraz Quebec, z których to utworzono Niepodległą Afroamerykańską Prowincję Ontario.

Powstanie państwa proklamowano 10 marca 2061 roku w Toronto. Kilka godzin później, Niepodległa Afroamerykańska Prowincja Ontario podpisała sojusz wojskowy z Zimbabwe i Angolą, który pozwolił na rozlokowanie w terenie, przerzuconych pospiesznie tydzień wcześniej, wojsk angolskich, przeznaczonych do walk z US Army.

10 kwietnia 2061 roku, podczas konferencji pokojowej w Bangkoku podtrzymano status Niepodległej Afrykańskiej Prowincji Ontario jako niepodległego państwa. Tego samego dnia Martin L. K. Tupac Fifthycent ogłosił, że jego państwo zostaje członkiem Unii Afrykańskiej i powierza jej swoją politykę zagraniczną.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki