FANDOM

Niepodległa Republika Demokratyczna Tybetu - samozwańcze państwo istniejące między styczniem, a sierpniem 2060 roku na terenie województwa tybetańskiego w Prowincji Chińskiej. Wbrew swojej nazwie cechowało się teokratycznymi rządami dyktatorskimi sprawowanymi przez pewnego polityka głoszącego ideę reinkarnacji.

Powstanie Edytuj

Tibet.svg.png

Flaga samozwańczej republiki

Republika powstała w wyniku buntu jednostek wojskowych, skierowanych do tłumienia zamieszek w Lhasie. Oddziały, pod dowództwem hetmana Radziejowskiego przeszły na stronę demonstrantów, którzy ogłosili powstanie Niepodległej Republiki Demokratycznej Tybetu. Po kilku godzinach od ogłoszenia tej decyzji niezadowolony tłum obalił samozwańczy rząd, a władza przeszła w ręce tybetańskich mnichów, zwłaszcza dwóch z nich, którzy ogłosili, że na czele państwa stanie reinkarnacja I Naczelnika.

Wojna polsko-polska Edytuj

Republika Tybetu była zaangażowana w wojnę domową roku 2060 po stronie buntowników, których wspierała ideowo i zbrojnie. Przywódcy państwa ściśle współpracowali z Niebiańską Armią Hieronima Radziejowskiego, wspierali również bunty na terenie całej WRP. Czynny udział w walkach brała miedzy innymi żołnierze z tybetańskiej I. Brygady Pancernej im. Brata Bliźniaka.

Ustrój polityczny Edytuj

Brat.jpg

Pierwszy prezydent Republiki Tybetu

Przez pierwsze kilka godzin republika była demokracją parlamentarną, potem, po dokonanym przez tłum i buddyjskich mnichów zamachu stanu stała się państwem religijnym, w którym świętością i kultem jednostki otaczano domniemaną reinkarnacją I Naczelnika. Najważniejszymi osobami w państwie było dwóch bliźniaczych mnichów buddyjskich, z których jeden tytułował się mianem prezydenta. Po tragicznej śmierci samozwańczego prezydenta drugi z braci dokonał emocjonalnego zamachu stanu i wymusił na radzie miejskiej w Lhasie wybór siebie na głowę państwa.

Upadek Edytuj

Państwo przestało istnieć 17 sierpnia 2060, gdy w wyniku operacji "Stop kaczce" agenci MI zaaresztowali czołowych polityków tybetańskiego rządu.

Zobacz też: Edytuj

Zasoby CAR: Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki