FANDOM

Niepogoda w Zimbabwe - określenie fali dziwnych zjawisk atmosferycznych, które nawiedziły wszystkie byłe polskie prowincje, utracone na rzecz Zimbabwe 16 kwietnia 2061 roku, tuż po podpisaniu pokoju w Bangkoku.

Przebieg Edytuj

Pierwsze informacje o dziwnych zjawiskach atmosferycznych pochodzą z wczesnych godzin porannych (czasu warszawskiego). Około godziny 6:00 stacja meteorologiczna w pobliżu Kinszasy (Prowincja Equator, dawna Prowincja Równikowa WRP) zaczęła wskazywać gwałtowny spadek temperatury. W przeciągu pół godziny temperatura powietrza spadła o ok. 28 stopni Celsjusza, po czym zaczęły się gwałtowne opady śniegu. Podobne dane zarejestrowały inne stacje na terenie prowincji.

Z jeszcze gorszą sytuacją meteorologiczną mieli do czynienia mieszkańcy Prowincji Południowej Afryki (dawna Polska Afryka Południowa). W wielu miejscach od rana panował dwudziestopięciostopniowy mróz.

Na terenach dawnego Mozambiku dominującym zjawiskiem stał się grad wielkości główek kapusty, natomiast Nową Afrykę Południową (tereny Antarktydy) ogarnęła fala upałów.

Wybuch paniki Edytuj

Mieszkańców prowincji, którymi w większości byli nowo osiedleni obywatele Republiki Zimbabwe oraz innych krajów afrykańskich, ogarnęła panika. Służby porządkowe i ratownicze kompletnie nie radziły sobie z opanowaniem sytuacji. Do akcji wkroczyło wojsko, którego działanie było jednak znacznie utrudnione przez fakt, że z nieznanych przyczyn anomalie nasilały się szczególnie w miejscach, gdzie stacjonowała zimbabweńska armia.

Pan Wicherek Edytuj

Ponieważ dziwne zjawiska występowały tylko na tych terenach, które Wielka Rzeczpospolita utraciła na rzecz Zimbabwe w wyniku porozumień z Bangkoku, niezależni eksperci zasugerowali, że prawdopodobnie owe prowincje wciąż są objęte działaniem polskiego systemu Pan Wicherek, umożliwiającego odpowiednim służbom pełną kontrolę wszelkich zjawisk pogodowych.

Zapytany o to Minister Słusznych Kroków,odpowiadający za nadzór nad wspomnianym systemem, stwierdził, że nie rozumie pytania. Minister nie chciał także skomentować faktu, że tydzień wcześniej funkcję dyrektora Państwowego Instytutu Nadzoru Meteorologicznego objął hetman wielki August Grom, dotychczasowy członek Sztabu Generalnego odpowiedzialny m.in. za zniszczenie stolicy Zimbabwe – Harare oraz tego, że pierwszą decyzją nowego dyrektora była całkowita militaryzacja Instytutu.

Reakcja władz Zimbabwe Edytuj

Prezydent Zimbabwe ogłosił wieczorem stan wyjątkowy na terenie całego kraju. Jednocześnie skierował na ręce polskiej dyplomacji dokument, w którym oskarżał WRP o łamanie postanowień pokoju z Bangkoku poprzez wykorzystywanie systemu kontroli pogody do celów militarnych. Dokument zawierał także liczne groźby pod adresem WRP.

Nieoficjalnie wiadomo, że w odpowiedzi, strona polska zasugerowała prezydentowi Zimbabwe, by kolejne tego typu pisma przysyłał na innym, bardziej miękkim i pachnącym papierze, i najlepiej w rolkach.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki