FANDOM

Nirwy Elwe - agent służb wywiadowczych Mozambiku, zatrzymany przez polski kontrwywiad 22 kwietnia 2054 roku.

ZarzutyEdytuj

Nirwy Elwe został oskarżony o usiłowanie infiltrowania instalacji elektronicznych Wielkiej Rzeczpospolitej, strzegących spuścizny narodowej w okolicach Agory (była Grecja). W przeprowadzonym śledztwie ujawniono, między innymi, iż Elwe zarejestrował oficjalną działalność gospodarczą jako Mozambickie Usługi Wywiadowcze oraz udał się z propozycją korupcyjną wprost do Przewodniczącego Rady Najwyższej utrzymując, że przysyła go sam Pan Naczelnik.

ŚledztwoEdytuj

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że śledztwo nabrało tempa właściwie przez przypadek. Urzędniczka Benita B. wpisała wniosek rejestracyjny Mozambickich Usług Wywiadowczych pod nazwiskiem Birvy. Dzięki temu, alfabetyczne przeszukanie akt naprowadziło funkcjonariuszy na właściwy trop szybciej, niż gdyby wniosek zarejestrowano prawidłowo pod literą N.

Oskarżony został zatrzymany 22 kwietnia 2054 roku, w godzinach południowych. Usilnie utrzymywał on, że o niczym nie wie, szczególnie o jakiejś grupie trzymającej władzę w Wielkiej Rzeczypospolitej. Wkrótce po aresztowaniu, znajdował się on pod opieką psychiatryczną, która wykluczyła jednak niepoczytalność oskarżonego.

Nirwy Elwe w kulturze masowejEdytuj

Postać Nirwego Elwe stała się obiektem sporego zainteresowania ze strony kultury masowej. Akcja zatrzymania mozambickiego agenta była, między innymi inspiracją dla twórców kultowej produkcji Wydział Pościgowy, w której obsadzie znalazły się klony popularnych z początku XXI wieku polityków.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki