FANDOM

Nowy Dwór Królewski - miasto w Macierzy.

Historia po 2010Edytuj

Początkowo do 2013 roku obszar ten nazywany był przez sąsiednie wsie "wiochą". Jedynie co ciekawego można było tutaj znaleźć (zdaniem mieszkańców) to 3 krzesła pod sklepem, gdzie tubylcy spożywali napoje rekreacyjne (piwo).

W latach 2013-2016 nastąpił dynamiczny rozwój wsi. W 2016 obszar ten zamieszkiwało już ponad 5000 osób. Kolejne lata to ekspansja terytorialna. Miejscowość wchłonęła sąsiednie wsie takie jak: Niemczyk (2017), Folgowo (2020), Staw (2021), Papowo Biskupie (2023), Wrocławki (2024), Dubielno (2026), Firlus (2029), Żygląd (2038), Tytlewo (2043). W tym roku Nowy Dwór Królewski włączył do swojej administracji kolejne wsie: Zegartowice, Jeleniec, Kucborek, Falęcin, Skąpe, Lipienek oraz Bartlewo.

Gospodarka i transportEdytuj

W 2060 powstało kilkanaście linii autobusowych, miasto posiada wokół siebie sieć autostrad (A2106 Nowy Dwór Królewski-Wenecja, A2018 Nowy Dwór Królewski-Ełk, A3002 Nowy Dwór Królewski-Irkuck, A4962 Nowy Dwór Królewski-Kabul). Powstała również firma produkująca gumki recepturki handlująca nimi w Polsce, Zimbabwe oraz na Wyspach Salomona. Chlubą miasta jest modernistyczny drapacz chmur ze 108 piętrami.

Zasoby CAREdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki