FANDOM

Oso.jpg
Ogólnopolskie Spotkanie Obywatelskie 2057 - trzecie ogólnopolskie manewry wojsk V Polskiego Korpusu Inwazyjnego, zwane zwyczajowo OSO 2057, które odbyły się w dniach 10-12 sierpnia 2057 roku. Desant wojsk rozpoczął się rankiem 10-go i od tej chwili rotacja i przegrupowania trwały do południa dnia następnego. W rezultacie na manewry stawili się (w kolejności odliczenia się): bartn1, magister, jemioła, Iks--, rana, zubros, Łagodna, tajemnica, Xiądz Biskup, Barsztik, Red_81, Toshiro, cats_shit_pl i Mosslar.

Oddziałem dowodziła hetman wielka Łagodna. Dzień pierwszy rozpoczęła zbiórką, sprawdzeniem sprzętu i zaopatrzenia oraz rozdzieleniem zadań bojowych. Po wykonaniu wszelkich niezbędnych czynności przygotowawczych rozpoczęło się strzelanie kapslami od puszek, które trwało nieprzerwanie do końca manewrów. Wieczór uświetniło odśpiewanie hymnu przez panią hetman, przy wtórze gitary własnej i akompaniamencie harmonijki ustnej w wykonaniu kierowcy betoniarki bojowej bartn1. Tego wieczoru po raz pierwszy pojawił się husky...

Drugiego dnia manewry przeniosły się do puszczy. Rozpoczęły się transportem wojska wozami bojowymi przez miasto. Uwagę tubylców zwróciła defilada w wykonaniu bartna i jego jednanie sobie miejscowej ludności pozdrowieniami z wozu bojowego. Po dotarciu oddziału na miejsce ćwiczeń nastąpił atak na skansen i inne obiekty puszczańskie. Po pomyślnym zakończeniu akcji Korpus powrócił do bazy, dokonując ataku na stołówkę. Dzień zakończył się wspólnym świętowaniem zwycięstwa przy grillu, akompaniamencie pieśni bojowych w wykonaniu pani hetman i strzelaniu z puszek. Tego wieczoru husky pojawił się po raz drugi, co zostało przyjęte z wielką ulgą przez żołnierzy, których podejrzewano o halucynacje spowodowane przyjęciem zbyt dużej ilości gazów bojowych.

Trzeci dzień dla większości żołnierzy oznaczał koniec manewrów. Kapłani szturmowi odprawili więc obrzędy dziękczynne, po czym Korpus zebrał się w punkcie zbiórki, podsumowując trzydniową akcję. Żołnierze powrócili szczęśliwie do domów pełni wrażeń, zapału i chęci do kolejnego uczestnictwa w tak wspaniałej imprezie.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki