FANDOM

Operacja "Dolewka Kompotu z Wiśni" - domniemana operacja wojskowa, przeprowadzona przez WRP, w wyniku której, z dniem 11 marca 2061 roku, ponownie zatopiona została Japonia.

Niejasności Edytuj

Cała sprawa owiana jest nimbem tajemnicy. Jedyne co wiadomo na pewno, to fakt, że czasie trwania walki o hegemonię w 2061 roku pomiędzy WRP a Zimbabwe, Japonia po raz kolejny została zatopiona, a jej mieszkańców oraz japońską armię udało się ewakuować.

Wersja polska Edytuj

Według polskich władz, za zatopienie Japonii odpowiedzialne były władze Zimbabwe, które doprowadziły do serii silnych eksplozji termojądrowych na terenie Japonii i Nowego Morza Czerwonego, które wywołały silne trzęsienie ziemi. Ono z kolei wywołało potężną fale tsunami, która zalała Japonię i część terenów Nowej Macierzy.

Kiedy prezydent Zimbabwe w swoim oświadczeniu stwierdził, winę za całą sytuację ponosi strona polska, Ministerstwo Wojny zorganizowało specjalną konferencję prasową, na której jasno zadeklarowano, że WRP nie jest odpowiedzialna za zatopienie Japonii, a operacja "Dolewka Kompotu z Wiśni" nigdy nie miała miejsca, a wszyscy zainteresowani tematem zostali zaproszeni na specjalne spotkanie w Ministerstwie Informacji.

Wersja zimbabweńska Edytuj

Zupełne inne informacje zostały podane przez prezydenta Zimbabwe , który w swoim wystąpieniu, kilka godzin po całej tragedii, stwierdził, że dosłownie godzinę przed zatopieniem Japonii podpisał z nią sojusz i umowę o podziale ziem marsjańskich. Winą za ponowne zatopienie Japonii obarczył WRP, bo jak to powiedział:

- Ci z Warszawy najwyraźniej lubią kompot z wiśni i chcieli dolewkę.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki