FANDOM

"Operacja "Pielgrzym"
Czas: Październik 2054
Miejsce: Półwysep Arabski
Przyczyna: Atak Szejka Arabii Saudyjskiej na Polską Prowincję Palestyna
Wynik: Utworzenie Polskiej Prowincji Saudyjskiej
Strony Konfliktu
Flaga.gif WRP Saudi-arabia-flag.gif Arabia Saudyjska
Dowódcy
Naczelnik Państwa Polskiego Szejk Arabii
Siły
Polskie Korpusy Inwazyjne Wojska Szejka Arabii Saudyjskiej
Straty
brak 1 zabity

Operacja "Pielgrzym" - operacja militarna rozpoczęta 1 października 2054 roku, w wyniku której powstała Polska Prowincja Saudyjska.

Przyczyny Edytuj

Wykorzystując zaangażowanie WRP w I Wojnie Totalnej, Saudyjczycy, 22 lipca 2054 roku, napadli na Polską Prowincję Palestyna. Tym samym zerwany został oficjalny sojusz, który przez długie lata łączył oba narody. Operacja Pielgrzym miała na celu definitywne zakończenie konfliktu z Arabią Saudyjską oraz ukaranie byłego sojusznika.

Przemówienie Naczelnika Edytuj

Tuż przed rozpoczęciem operacji, w krótkim przemówieniu Naczelnik Państwa stwierdził, iż ostatnie poczynania Saudyjczyków wobec swego wieloletniego sojusznika jakim była Wielka Rzeczpospolita napawają odrazą i obrzydzeniem.

Nie będziemy tolerować żadnych przejawów wrogości i dążenia do konfrontacji wobec Matki Żywicielki jaką jest nasza ojczyzna. Osobiście wydałem rozkaz o przeprowadzeniu operacji Pielgrzym, której efektem będzie zaprowadzenie na Półwyspie Arabskim porządku.

Przebieg operacji Edytuj

Rankiem, 1 października 2054 roku ciężka piechota pancerna wspomagana przez lotnictwo i hiperfortece wielolufowe wkroczyła do Rijadu - stolicy Arabii Saudyjskiej. Decyzję o zbrojnej interwencji podjął sam Naczelnik Państwa Polskiego.

Profesjonalizm działań Edytuj

Obserwatorzy podkreślają profesjonalizm Polskich Korpusów Inwazyjnych, które brały udział w zajmowaniu miasta. Według relacji niezależnych dziennikarzy, natarcie przeprowadzono nie naruszając miejscowych zwyczajów i tradycji. W szturmie udział brali tylko mężczyźni, w dodatku przed zajęciem poszczególnych dzielnic ewakuowali ludność cywilną za pomocą podstawionych autokarów. Podczas operacji użyto jedynie środków konwencjonalnych.

Drobne zgrzyty Edytuj

Mimo że meczety i inne miejsca kultu omijano szerokim łukiem, nie obyło się bez zgrzytów. Wyżsi oficerowie będą musieli tłumaczyć się z kilku dymiących minaretów, kilkunastu ogromnych lejów na trasie przelotowej przez miasto i wyparowania pałacu Szejka z przyległościami.

Konsekwencje Edytuj

Chwilowe odsunięcie od władzy dynastii Saudów Edytuj

Wobec chwilowego braku sukcesora dynastii Saudów, przez pewien czas, rządy w nowej polskiej prowincji przejął szef Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Ministerstwo Słusznych Kroków wyjaśniło później, że takie posunięcie pozwoliło znacznie skrócić proces decyzyjny wyboru nowego gubernatora i uprościć zarządzanie prowincją. Ponadto dotychczas i tak król Arabii Saudyjskiej był osobiście mianowany przez szefa PKN Orlen, na którym to stanowisku pracując jedynie sami dobrzy fachowcy oraz sprawni organizatorzy.

Reakcja Omanu Edytuj

W związku z polską interwencją w Arabii Saudyjskiej, z uniżoną prośbą zwrócił się do Ministerstwa Słusznych Kroków rząd Omanu, prosząc o jak najszybsze przyłączenie ich kraju do Wielkiej Rzeczypospolitej na zasadach powiatu lub gminy.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki