FANDOM

Operacja "Republika Popołudniowej Afryki" - operacja militarna rozpoczęta 5 października 2054 roku, która zakończyła egzystencję Republiki Południowej Afryki.

Republika Południowej Afryki była pierwszym krajem wobec którego Ministerstwo Wojny zastosuje zupełnie nowy plan podboju, oparty przede wszystkim na precyzji.

Przebieg akcji Edytuj

Wydzielenie areny działań Edytuj

Teren działań zbrojnych został misternie wydzielony i zajmował 1 223 201 kilometrów kwadratowych, czyli terytorium byłego RPA z dokładnością do kilku metrów. RPA oddzielono od reszty kontynentu betonowym murem o grubości, dokładnie, 20 metrów i 15 centynetrów oraz wysokości 30 metrów, precyzyjnie określonej przez Dywizję Logistyczną.

Atak termojądrowy Edytuj

Następnie w porządku alfabetycznym rozstawiono mobilne wyrzutnie balistycznych rakiet termojądrowych wzdłuż zachodniego wybrzeża Australii, w celu wystrzelenia pocisków w ścisłym odstępie, 1,225 sekundy, w strategiczne pozycje wroga.

Sztab specjalistów określił idealne współrzędne geograficzne przewidzianych pozycji wroga, celem punktowego zadania mu ciosu. Pierwsza rakieta o godzinie 19:05:01,225 uderzyła w długość geograficzną, zbieżną z centrum Johannesburga, druga o godzinie 19:05:02,500 w ten sam sposób nakładającą się z centrum Pretorii, następnie 19:05:03,725 Durbar, 19:05:04,000 Kimberley, a w skrupulatnie odmierzone, cztery sekundy po pierwszym uderzeniu - Cape Town.

Precyzyjne zakończenie Edytuj

Zakończenie operacji było niesłychanie ważne. W przypadku zaniechania działań, RPA mogła odłączyć się od kontynentu i zacząć dryfować po oceanie Atlantyckim, a gonitwa za pływającym to tu to tam, skrawkiem wypalonej ziemi, lotniskowcami i niszczycielami byłaby mało precyzyjna oraz ciężko strawna dla wrażliwej opinii publicznej.

Etymologia nazwy operacji Edytuj

W opinii samego Ministra Wojny nazwa operacji była żałosna i wymyślona na siłę. Wg niego miała ona jednak związek z zaplanowaniem akcji na jedno popołudnie. Po zakończeniu ataku i krótkiej drzemce przewidziano bowiem rozebranie muru i wkroczenie wojsk na teren Polskiej Afryki Południowej.

Zasoby CAR Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki